Waarom mag babyvoeding niet in de aanbieding?

Website van AH:

Uitgesloten producten
Een aantal producten is uitgesloten van deelname aan deze ‘2e gratis’-actie, dat is WETTELIJK bepaald. Het gaat om geneesmiddelen, babyvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoon- en strippenkaarten, postzegels, cadeaubonnen, toegangstickers, loten, statiegeld en alcohol.

De rest snap ik, maar waarom zou babyvoeding niet in de aanbieding mogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
15.1K

Het beste antwoord

Omdat borstvoeding geadviseerd/gestimuleerd wordt. Er mag volgens afspraak niet geadverteerd of gestunt worden met babyvoeding omdat daarbij de indruk zou kunnen ontstaan dat het beter is en of mensen gestimuleerd worden er toe over te gaan in plaats van borstvoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe zo niet in de aanbieding? Volgens mij wordt er wel gestunt met babyvoeding! Lees en zie:

Wij hebben een hongerige baby dus adviseerde ze ons nutrilon forte 1 te gebruiken . Ik heb hem bij de d.a gekocht voor 12,20 en bij het kruidvat kost ie 9,45 en bij de super 9,55. een verschil van bijna 5,- belachelijk toch.wij zijn terug gegaan en ze zeiden (heel chagrijnig) als het zo in de comp staat dan is het zo. maar nutrilon forte 2 kost wel 9,- zoveel.niet dat ze even zouden gaan bellen met het hoofdkantoor ofzo terwijl je in de meeste winkels toch het verschil terug krijgt als het ergens goedkoper is.

Bambix fijne granen van € 1,19 voor € 1,07.