hoe kom ik erachter of er beslag op mijn rekening is gelegd en als er beslag gelegd is mogen ze dan al je inkomsten houden

ik heb deze maand nog helemaal geen geld gehad uit mijn inkomsten bronnen en ik heb wel schulden dus nu denk ik dat er beslag gelegd is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.4K

Het beste antwoord

als er beslag is gelegd krijg je daarover eerst bericht..
ze gaanniet zomaar beslag leggen zonder dat je t weet..
dat gaat via je baas of de uitkerings instantie..

Toegevoegd na 2 minuten:
neem morgen contact op met je baas of uitkeringsinstantie, hun kunnen je vertellen waarom je nog geen geld hebt ontvangen.. misschien is het vertraagt door de feestdagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beslag leggen kan alleen via een deurwaarder en die is dan allaan een keer aan je deur geweest. Heeft je vervolgens ook per brief een aankondiging gestuurd van beslag legging op je rekening
ronron1212
13 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je een conservatoir beslag. Op het moment van conservatoir beslag worden tegoeden van je rekeningen apart gezet en daar kun je dan niet aankomen, tot nader order (bv beëindiging beslag). Die tegoeden vallen dan onder het beslag. Na de beslaglegging mag je in principe gewoon over je rekening beschikken. De transacties hierna tellen niet mee. Heb je op het moment van beslag geluk dat je geen tegoeden hebt, dan kleeft het beslag niet en heeft de beslaglegger er in feite niets aan. Dat neemt niet weg dat men natuurlijk te allen tijde weer beslag kan leggen. De meeste banken zullen je ook nog een bedrag in rekening brengen voor behandeling van het beslag, want daar moeten ze mee aan de slag als de deurwaarder een exploit heeft afgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bank stuurt je een brief en je kunt aan de afschriften of via het internetbankieren zien wat er is gebeurd. Het kan ook zijn dat je zo erg rood stond dat je bank je inkomen heeft gebruikt om de roodstand weg te poetsen.