mijn zoon heeft een meisje zwanger gemaakt, ze hebben wel een condoom gebruikt, kan hij hiermee weg komen?

In Frankrijk heeft hij een meisje die hij nog maar net kent, zwanger gemaakt en zij wil het houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
6.5K

Antwoorden (43)

Nee als hij de vader is en dat zal ze wel willen bewijzen als je zoon zich terugtrekt,dan moet je zoon gewoon meedelen in de kosten van het kind {alimentatie}.
Of het moet zijn dat de meid wil tekenen dat zij de kleine alleen opvoed en de kosten op zich neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had eerder moeten terugtrekken, maar nu niet (meer).
Kan niet anders dan dat deze vraag door een mannelijk persoon gesteld is.
Tuurlijk kan hij daarmee wegkomen, als hij hard kan lopen wel. Als de jongen goed opgevoed is, dan wordt het een ander verhaal, dan zal hard weglopen een heel stuk lastiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou niet netjes zijn als hij nu er mee weg wil komen...
het is ..ook al heeft hij een condoom gebruikt ook zijn verantwoordelijkheid...
je zou wel om een vaderschapstest kunnen vragen, wie weet is hij niet de vader die kans is er ook...
en is hij de vader van het kind, dient hij , of zij moet het zelf willen, zorg te dragen voor zijn kind...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk erg dubbel als hij zijn verantwoording wil ontlopen. Wel de lusten niet de lasten etc..
Aan de andere kant is het nog steeds niet eerlijk dat je als vrouw vrijheid hebt om het weg te laten halen en als man niet.
Vervolgens is de kans dat het kind van hem is minimaal als ze wel een condoom hebben gebruikt dus een vaderschapstest is sowieso aan te raden.

Als zij besluit het te houden en een vaderschaptest wijst uit dat het van jouw zoon is kunnen er 3 dingen gebeuren;

1. ze voedt het zelfstandig op en zal je zoon nooit iets horen.

2. ze voedt het op en je zoon zal uiteindelijk beseffen dat hij een kind ergens heeft en het willen zien en bij het leven horen van zijn kind.

3. ze voedt het op en je zoon neemt zijn verantwoording en steunt haar daarbij. (het is tenslotte het resultaat van zijn daad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap niet zo goed hoe hij iemand zwanger kan maken als ze een condoom gebruikt hebben. Is hij dan kapot gegaan soms? Ik zou zeggen als het idd zijn kind is, dan moet hij ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen. Dat weet je als je sex hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Als ouder moet je de schaamrood tot achter je kaken trekken omdat je vraagt hoe hij ermee weg kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Néé! Alleen al de woordcombinatie: "Zwanger.., en mee weg komen", is het slechts mogelijke uitgangspunt hierin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat is pech.

Of hij ermee weg kán komen: helaas wel. Hij kan verdwijnen uit het leven van dat meisje en vooral ook uit het leven van zijn toekomstige kind en niemand zal hem dwingen om een vader te zijn.

Een échte vent zou natuurlijk gewoon verantwoordelijkheid wíllen nemen voor het kind dat hij, ongelukje of niet, heeft verwekt.

Als het mijn zoon was zou hij flink de wind van voren krijgen als hij zelfs maar op het idee kwam zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Een zoon van mij zou hier niet mee wegkomen, wat de wettelijke situatie ook zou zijn. Of jouw zoon hiermee 'wegkomt' is dus waarschijnlijk iets dat vooral aan jou ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, hij wel, zij niet en het kind ook niet. Dan zit uw kleinkind daar en u mag er niet naar toe, wat een moraal. Misschien is het ook beter voor het kind zo........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar "kom je niet mee weg" en dat zou je niet moeten willen...

Natuurlijk is het een vervelende situatie (maar daar moet je van te voren bij stil staan), je moet uitzoeken of het kind van "jou" is wat weinig romantisch is en daarna misschien jaren betalen, voor al het feit dat het een eind weg is maakt het nog eeens extra "lastig".

Maar denk eerst eens aan het meisje, zwanger en alleen plus geen idee wat de toekomst haar brengt!

En dan nog het belangrijkst wil je dat je kind en kleinkind opgroeit zonder vader opa/oma en vanuit een misschien slechte financiele situatie... Om vervolgens over 20 jaar voor de deur te staan!

Dus probeer het zo goed en zo kwaad mogelijk op te lossen zakelijk en emotioneel zodat de deur altijd open blijft! Begrijp dat het voor jullie ook anders gaat dan verwacht maar dit kind wordt familie...

Succes en gefeliciteerd met jullie kleinkind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, mooi. @khepput, hep je speciaal voor deze vraag je plaatje gekozen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer een goeie! (maar wel sprake van verantwoording nemen)
Is dit de moraliteit van tegenwoordig.
Wanneer 2 mensen seksuele betrekkingen hebben met elkaar en er ontstaat een zwangerschap,dat mensen zich eerst de vraag stellen:"Willen we het houden of niet"?

Gaan beslissen over leven of dood?
Op de troon van God gaan zitten?

Het antwoord is natuurlijk duidelijk,geen wegkomen aan,verantwoordelijkheid nemen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag jij je dit ook af als het een ander soort ongeluk zou zijn geweest?
Iemand aangereden, al dan niet dronken en snel doorgereden: Kan hij daar mee weg komen?

Je neemt eens een leven......je maakt eens een leven....
en kun je daar dan mee weg komen??

Dat hangt er van af. Als hij zijn EIGEN verantwoording maar neemt.
En nee, een condoom gebruik is daarvoor niet voldoende.

Hoe weet hij zo zeker dat hij het is die dat meisje heeft zwanger gemaakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dna onderzoek kan bewijs leveren dat je zoon de vader is. Het gebruik van een condoom zoals hij zegt is niet te bewijzen een dna onderzoek levert het antwoord.
ronron1212
13 jaar geleden
wat een vraag zeg jezus kri+tus alsof het niets is je zoon een kind verwekken en um daarna smeren en haar met hun kind laten zitten maar het zal vast wel kunnen en dan hoop ik da ie zn leven lang afvraagt wat er van zijn kind geworden is en dat het kind niet zijn levenlang met het probleem zit dat het niet weet wat voor man zijn vader was
tsjonge jonge jonge
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, en wie seks heeft, weet dat er kindertjes van kunnen komen. Geen enkel voorbehoedmiddel is 100 % betrouwbaar - zelfs sterilisatie niet - dus wie seks heeft of wil hebben, weet wat het risico kan zijn.

Op het moment dat vaststaat dat hij de vader is (wat je bijvoorbeeld (na de bevalling) met een eenvoudige test kunt laten uitzoeken) zullen er toch zeker consequenties aan zitten - vooral op het financiële vlak.

Natuurlijk kan hij ook doen of zijn neus bloed en van de aardbodem verdwijnen (Frankrijk is een heel end weg) en/of het kind glashard niet erkennen. Maar het kind heeft nergens om gevraagd, en heeft gewoon recht op een vader wiens belangstelling verder gaat dan wat er tussen de benen van de moeder zat. Dat zal hij echter met zichzelf moeten uitvechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze eerst maar eens een DNA-test gaan verrichten.Je zoon kan zeggen dat hij een condoom gebruikt heeft.Maar niemand weet wat het meisje voor of na die tijd nog gedaan heeft met een ander.Zolang er geen bewijs is geleverd is dit nog maar de vraag of HIJ de vader is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je zoon daar, moreel gesproken, niet mee weg kàn en ook niet màg komen.

En eigenlijk moeten noch je zoon noch jij daarmee weg WILLEN komen.

Ik ga er dan ook vanuit dat jullie vraag een beetje van theoretische aard is en dat jullie niet werkelijk het voornemen hebben je aan de verantwoordelijkheid te onttrekken.

En dan nu de de feitelijke beantwoording van je vraag:

Daarmee wegkomen behoort in deze tijd (gelukkig) tot het verleden.

Een DNA-onderzoek zal je zoon zonder meer als verwekker van het te komen kind aanwijzen en je zoon dus als vader aanwijzen.

De (niet geringe) kosten van het DNA-onderzoek zullen als regel ook op je zoon verhaald worden.

De vraag of er al dan niet opzet in het 'spel' was, is hier niet van belang. Dat hij de vader is..is al genoeg om hem als vader geheel of gedeeltelijk financieel aansprakelijk voor het kind te stellen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet anders Zeggen dat ik de gedachtegang walgelijk vind. Hij was er zelf bij. En als ze een condoom hebben gebruikt dan is de kans zeer klein dat ze zwanger is.
Vraag een DNA test. Of gebruik het programma DNA onbekend. Is jou zoon de vader DEAL WITH IT. het arme kind kan er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt oma/opa!

Dat gaat nou eenmaal zo als je kind een kind krijgt.

Sex hebben kan altijd en vervolg krijgen. Dat velen daaraan te laat denken, tsja....

De kleine heeft recht op een goed leven. Gelukkig krijgt het en moeder die al direct voor het kleine mensje kiest. Nou de papa en zijn familie nog...

Zelfs al verdwijnt de papa uit beeld; hij zal voor altijd papa zijn.

ps: is deze vraag gesteld door de toekomstige papa of ècht dor een van zijn ouders? In dat laatste geval geven de ouders niet echt een geweldig voorbeeld an hun zoon: hoe kan hij er ussenuit piepen? Nks piepen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Iets te snel verzonden. Daardoor wat schrijffoutjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie weet volgt de zoon het voorbeeld van ouders, is zijn vader wel zijn echte vader :)
Ze zijn beide verantwoordelijk voor, niet alleen het meisje, uw zoon net zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt altijd weglopen voor je verantwoordelijkheid, maar wil hij dat of jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel strafbaar. maar als ik u was zou ik der even bij stil staan want stel je voor dat het u dochter was. en dat die jongen die haar zwanger had gemaakt er mee weg wilt komen. dan zou ik het ook niet leuk vinden ;) en een kind opvoeden is niet gratis!

Toegevoegd na 5 minuten:
o haha. sorry bedoelde niet strafbaar.
kwam door een andere vraag. was even in de war.
*hij kan er wel mee wegkomen*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zoon het kind niet erkend komt hij er mee weg, moreel onjuist maar ze had ook in frankrijk de gelegenheid om een morningafterpil te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zelfs wanneer direct ingenomen maar 85% betrouwbaar is. En wie zegt dat ze direct hebben gemerkt dat het condoom niet goed had gewerkt?
Als het kindje geboren is even een DNA test laten uitvoeren. Er is nl twijfel vanwege het gebruik van een condoom. Een ander kan dus ook de vader zijn.
Als zoonlief de vader blijkt te zijn dan dient hij daarvan de consequenties te dragen. Of trouwen of betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwen? Een ongeplande zwangerschap is géén goede reden om te trouwen! Wat hebben dat meisje en het kind eraan om een gezin te vormen met iemand die er het liefste 'mee weg zou komen'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed lezen oh SuzyQ. Er staat dat zoonlief de consequenties dient te dragen voor zijn daad. Consequenties kunnen uit verschillende opties bestaan en een daarvan is trouwen. Ik zeg niet dat hij daarvoor moet kiezen. Hard weglopen valt daar echter niet onder.
Gelukkig heeft dat meisje het hart op de goede plaats zitten.
Als je zoon niet kostenplichtig wil zijn, kan hij hooguit een claim bij de condoomfabrikant indienen.
In Frankrijk gelden andere regels en wetten dan in Nederland.
Juridisch gezien zou hij dan gedwongen moeten worden tot een DNA test.
Dit kan echter alleen bij misdrijven.

Hij hoeft wanneer het meisje meerderjarig was, dan niet mee te werken.
Als het allemaal zo is als het in de vraag staat heb je het echter wel over je toekomstige KLEINKIND.
Wellicht is een andere benadering dan menselijker, maar dat is een persoonlijke visie.

Jullie zouden bijvoorbeeld eens met het meisje in gesprek kunnen gaan.
Dat het meisje drager is van de gevolgen van een gezamenlijke daad moet er niet toer leiden dat ze dan alleen voor de gevolgen op draait.

Sommige Nederlanders vergeten wel eens dat in sommige landen een minder "liberaal" beleid is.
Ik hoop dat jullier er met elkaar op een opbouwende manier uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even buiten de emotionele reacties hier zijn er 2 opties:

A) Ze wil dat hij bekend wordt als de vader. Dat heeft voor als gevolg dat ze alimentatie kan opeisen, maar voor je zoon (of ben je het zelf?) ook het recht op contact en bezoek. Dus dat moet ze wel willen.

B) Ze wil niet dat de verwekker deel uitmaakt van de opvoeding, dan meld ze vader onbekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, ze wisten waarin ze stapten en dat het gebruik van een condoom niet 100% veilig is, het antwoord op uw vraag is dus : nee. Het beste is om ook zijn verantwoordelijkheid hieraan te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... "Kan hij hiermee weg?"
Kort antwoord : ja !
Maar doen moet hij een goede advocaat hebben en steun krijgen van zijn familie en moeite doen.
Praat met het meisje zelf , smeek haar om abortus te plegen. Het is niet goed voor het kind om zo'n conflict te hebben tussen de ouders. Liever "moordenaar" zijn dan mishandelaar , laat ik het zo zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg triest dt hij er waarschijnlijk niet mee kan wegkomen.
Zij kiest er toch voor om het te houden, de intentie van hem was duidelijk genoeg door een condoom te gebruiken.
Dus zij zou nu de verantwoording waar ze blijkbaar voor kiest moeten dragen.
En nee, dit antwoord is niet van een man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij kan hij niet mee weg komen de moeder of later het kind kan een DNA test als bewijs eisen.
als hij hier mee weg wil komen zal hij dat in goed overleg met moeders moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een DNA-onderzoek laten doen. Als hij die meisje zwanger heeft gemaakt. terwijl ze elkaar amper kennen heeft ze het vast wel met meer dan alleen hem gedaan.

Ik zou persoonlijk als ik haar zwanger had gemaakt als een vader voor het kind zorgen, want het is toch je eigen bloed die daar leeft.

Nogmaals DNA-onderzoek is de enige manier om hem er weg mee te laten komen en anders moet hij de verantwoordelijkheid nemen dat hij een vader is.

Ik bedoel jij gooit je kind toch ook niet weg, omdat jij je vrouw niet meer leuk vindt ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een antwoorden hier, ongeloofelijk. Ik zal het hier nog maar eens duidelijk uitleggen.

Seks zorgt voor procreatie. Het product van seks zijn BABIES. Als je een kind niet kunt of wilt ondersteunen, door financiele redenen, emotionele redenen, of omdat je 16 bent en loopt te rotzooien op je ouders hun zolder, dan moet je gewoonweg GEEN seks hebben of EFFECTIEVE maatregelen treffen (bijv. condoom + pil).

Je bent verantwoordelijk voor de consequenties van je eigen gedrag. En dat jij hier deze vraagt stelt, zelf als ouder zijde, is ziekelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Les geleerd: actie heeft gevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als mijn tante klootjes had, was het mijn oom.
Maar probeer je voor te stellen dat jij nu het kind bent in de toekomst,en zet die gedachte eens naast je huidige gevormde ik,dan heb je van niemand een antwoord nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vraag zeg, schandalig!!! It takes two to tango, wat ik hiermee wil zeggen: hij was slim genoeg om haar tot een vrijpartij te verleiden, dan is hij nu maar slim genoeg om voor de gevolgen op te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, met een gebruikt condoom kom je niet ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar twee vrijen hebben twee schuld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als lafheid het toppunt is, dan is je vraag dit in essentie.
als mijn zoon dit gebeurde zou ik in ieder geval de fluchtmogelijkheit zoeken. probier het eens met verantwoordelijkheid!

Toegevoegd na 3 minuten:
correctie, wie flucht is meer dan laf en onverantwoordelijk. vind je niet? probier het eens met opvoeding, soms helpt dit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens allemaal samen aan tafel gaan zitten, met beide ouders zonder elkaar haat toe te dragen voor deze liefdesdaad en dan proberen elk te bewegen naar een gezamenlijke beslissing waarbij iemand die tegen de beslissing is zegt waarom hij die beslissing NIET wil en dan rekening houden met zijn argumenten en vragen wat er extra moet gebeuren om zijn bezwaar om te zetten naar de democratische beslissing.

Persoonlijk zou ik alles in het werk stellen om het kind te behouden, maar zoals ik zeg is dit vanuit mijn christelijke ingesteldheid en speel ik geen rechter over anderen.

Een DNA-test lijkt mij wel het minste, want ik ken circuits waarin meisjes dit opzettelijk veroorzaken en niet altijd een kind kopen omdat het (sorry) zeer rendabel kan zijn. Ik kan natuurlijk niet concreet oordelen maar als iemand passief is, is dat een actieve daad van toelating, dus eigenlijk dragen ze beiden schuld en ook de ouders als ze niet meerderjarig zijn. Beschouw die schuld echter niet als verwijt, maar als een rijp proces zodat het in de toekomst niet meer gebeurt.

Het is weer een topperiode van Morning After-pillen, geloof ik.

Ik hoop dat jullie na deze vruchtbare boodschap nu een nog vruchtbaardere dialoog aangaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiep hiep hoera voor de papa!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst kun je beter een test doen of hij de vader is en daarna mocht dit het geval zijn altijd nog afspraken maken met dat meisje, maar weg komen?(wat wordt met dit bedoelt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog 13 uur te gaan om te antwoorden op een vraag waarbij de moraal van dit verhaal een grote rol speelt...na zoveel antwoorden....vind ik dat zowel het meisje en de zoon de verantwoordelijkheid moeten dragen voor een zwangerschap die niet van beiden kanten gewenst is, maar vooral goed bij nadenken, wat voor gevolgen het kan hebben voor het kind...

De wat ongelukkige uitdrukking 'kan hij hiermee weg komen', dat kan hij ja, maar laten we zeggen tot het kind de leeftijd krijgt en op zoek gaat naar de biologische vader, dan ontkomt hij er niet aan.

Je zegt niet hoe oud ze zijn, maar oud genoeg om te beseffen dat het geen spelletje is....