Hout mag je gewoon stoken, mits het vuur (kan niet op het woord komen :P) bedwongen/ ergens in blijft. Dus in een ton of vuurkorf, barbecue, open haard of kachel. Dus geen open vuur. Daarbij moet men wel rekening houden met eventueel overlast voor de buurt door rook vorming. Je mag ook alleen kaal hout stoken. Dus ongelakt en niet geimpregneerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor zover ik weet mag je gewoon hout in je open haard stoken.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het ligt trouwens aan het tijdstip. Als je deze vraag midden in de zomer zou hebben gesteld, dan zou het antwoord anders zijn.
Ik woon in een bosrijke omgeving en in de zomer hebben we een absoluut vuurverbod. Dus ook barbecueën mag niet (vandaar dat wij sinds enige jaren een electrische barbecue hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in kachel of haard mag het, in een vuurkorf buiten ook geen openvuur dat mag alleen met toestemming van de gemeente waar u woont
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen verbod.
Het is erg leuk om te doen en het is een fijne warmte. En als je goed stookt, heeft de omgeving er geen last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me van wel.
mits de regels voor het stoken met hout in acht genomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plusje van mij..is goede vraag. En dan nu het antwoord:

Een dergelijk verbod kàn door de plaatselijke autoriteiten ingesteld worden, maar doorgaans is dan de reden het mogelijke brandgevaar in verband met droogte.

Het verbod is dan tijdelijk en berust niet op een wet, doch op een zogenaamde plaatselijke verordening.

Dus het antwoord is: Ja, je mag gewoon hout in je kachel stoken.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen verbod op,maar indien je er last van ondervindt,kun je een klacht indienen bij gemeente of GGD.
Het belast natuurlijk wel extra het milieu.