kan een partner tweemaal alimentatie genieten van verschillende ex-partners?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat hier om partner al. wat al wat jaartjes loopt van een Ex. het bedrag was en is laag, ik ben dus benieuwd naar de uitkomst ook al is er een nihilbeding opgenomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er van uitgaande dat de vraag niet gaat over de kinderalimentatie (de niet als zodanig fiscaal aftrekbare bijdrage levensonderhoud kinderen) maar om de alimentatie die de ex-partner aan zijn/haar partner betaalt kan(uiteraard) bij/na beëindiging van de relatie telkens worden afgesproken dat de ex-partner alimentatie betaalt aan zijn/haar ex vrouw/man en dat een nieuwe relatie hierin geen verandering brengt.
Als de alimentatie door de rechter is bepaald ter voorziening levensonderhoud dan kan de betaler, wanneer zijn ex een nieuwe partner heeft, vragen om zijn alimentatiebijdrage te herzien, omdat de omstandigheden zijn gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er meerdere kinderen zijn van verschillende vaders kan dit wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een ex hertrouwd (gaat samenwonen) vervalt vzv ik weet de partner alimentatie.
De kinder alimentatie zal wel betaald moeten worden ongeacht hertrouwen.
Dus alleen de laatste ex. zal partner alimentatie moeten betalen.

Echter: Een partner heeft WEL recht op een deel van de pensioenopbouw...opbouw gedurende de jaren dat ze samen waren.
Dus kan iemand wel van meerdere partners een stukje pensioen vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om puur de kinderen natuurlijk wel, elke vader betaalt voor zijn eigen kind.

Als het gaat om een bijdrage in het levensonderhoud van de ex-partner zelf dan niet.