Welke rechten heb je als een webwinkel na betaling zijn produkten niet levert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (3)

dan moet je even iets duidelijker zijn;) omk wat het gaat en hoelang je er al op wacht. Als het product niet geleverd is, heb je uiteindelijk recht op geldteruggave;) Denk dat er 6 tot 8 weken tussen mag zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan: heeft de winkel een Thuiswinkelwaarborg? Dan kun je daar terecht voor bemiddeling of een klacht.
Maar ik begrijp dat diegene gezegd heeft dat ie het zaterdag opstuurt, dus ik zou voorlopig nog even afwachten.
(Overigens worden pakjes gewoon bezorgd!)

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even de link erbij: http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een koopovereenkomst afgesloten. Dit hoeft niet altijd bewust of letterlijk te gebeuren, ook als je een brood in de supermarkt koopt, sluit je een koopovereenkomst af.

Jij hebt hierbij de plicht om te betalen en de andere partij heeft de plicht het product te leveren. Heb jij betaald, maar weigert de andere partij te leveren, blijft hij in gebreke.

Wat je dan 'moet' doen, is de leverancier een zogenaamde ingebrekestelling schrijven: een brief waarin je de situatie uitlegt (op die datum heb ik via uw webshop een cd gekocht, die datum betaald, leveringstermijn van zoveel weken, nu echter nog niet ontvangen). Daarnaast beschrijf je wat je verwacht en binnen welke termijn. Gebruik hiervoor een redelijke termijn! Een cd is zo geleverd, bij een bankstel dat bijv. uit India moet komen ligt het geval anders (bij deze verzoek ik u alsnog de cd te leveren binnen een termijn van vier weken).

Het is belangrijk om eerst een ingebrekestelling te sturen. Doe je dat niet, kun je ook geen verdere juridische stappen ondernemen.

Via Google kun je voorbeelden vinden van ingebrekestellingen.

Succes!