wie staat hoger dan een stichting (controleren stichtingen)

Ik werk al bijna 2 jaar voor een stichting (kinderboerderij)
nu willen ze het contract beeindigen,nu ben ik niet eens met hun besluit en nog erger het beleid wat ze willen voeren op deze boerderij.Ze gedragen zich als werkgevers
maar geen personen met verstand van dieren.
Ze willen wel dure stal neerzetten,maar geen cent meer uitgeven voor betaalde beheerder! waar zou ik met deze klacht naar toe kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Van wie krijgt deze stichting geld? Als het een kinderboerderij betreft misschien van de gemeente en donateurs? Je zou daar je verhaal kunnen doen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Het lijkt me dat deze instanties en/of personen wel willen weten wat er met hun geld gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou er mee naar de gemeente kunnen gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stichting heeft een bestuur, met aan het hoofd een voorzitter. Misschien kun je op een of andere manier inzicht krijgen in de statuten, daar moet toch vermeld staan waar het geld vandaan komt, waarschijnlijk de gemeente. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen persoon boven het stichtingsbestuur.
Het bestuur van de stichting is in elk geval de werkgever.
Een kinderboerderij leeft van de subsidie van de gemeente en van giften. Het ligt er dus ook aan wat de gemeente als beleid opgeeft. De enige instantie waar jij terecht kan is dus de gemeente
ronron1212
13 jaar geleden
voorop gesteld is het niet zo even te zeggen wie er "boven de stichting"staat, dit is geregeld in de statuten die zijn neergelegd bij een notaris.
Het antwoord op jouw vraag is vrij simpel: de rechter. Er is niet zoiets als een stichting commissie ofzo (vgl. de huurcommissie).