de politie is erachter gekomen dat je een wietplantage hebt boven in 2 kamers wat gebeurd er dan met je?

Toegevoegd na 8 minuten:
onze buren daar was gisteren politie omdat er 2 kamers vol zaten met wietplantage. en die man is meegenomen. en alle spullen (lampen etc.) zijn in een vuilniswagen gegooid.

Toegevoegd na 8 minuten:
bij mijn buren*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

strafrechtelijke vervolging,
op grond van de pluk ze regeling kunnen je winsten teruggevorderd worden (dit is dan geen onderdeel van de straf),
je verzekeraar royeert je, als ze ontdekken wat er bij jou aan de hand is,
je huisbaas (als je huurt) heeft een goede mogelijkheid je het huis uit te zetten,
je energiemaatschappij kan, als je illegaal stroom aftapte, een pittige navordering indienen, waar je nauwelijks onderuit komt,
stigmatisering door je omgeving, want niet iedereen is gecharmeerd van dit soort handelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zal worden aangehouden en er zal proces-verbaal worden opgemaakt, de hoogte van deze sanctie zal afhangen van de omvang van je plantage en zal variëren van een boete tot celstraf. Je plantjes worden vernietigd en je apparatuur wordt in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de politie neemt je me voor het opmaken van een proces verbaal.
mocht je in een huur woningen wonen kan de woningbouwvereniging je uit huis zetten.
als je de stroom illegaal hebt afgetapt dan krijg je een rekening van de leverancier van de strooom voor de tijd dat je de stroom hebt afgetapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik uit je vraag begrijp, gaat het om een wietplantage en niet om enkele wietplanten voor eigen gebruik. De politie zal de plantage ontmantelen, de wietplanten vernietigen en beoordelen of het is aangewend voor commerciele doeleinden. Ook wordt beoordeeld of er illegaal 'stroom' is getapt. In eerste instantie zal de verdachte worden aangehouden en meegenomen naar het bureau voor verder verhoor. De (hulp)officier van justitie kan nu de verdachte in verzekering stellen voor verder verhoor (aandeel verdachte en andere belanghebbenden). Dit kan middels een bevel tot bewaring en bevel tot gevangenhouding (max 90 dagen)

Toegevoegd na 6 minuten:
In mijn antwoord heb ik het justitiële aspect het meest benoemd. Bovenstaande antwoorden vind ik ook een correcte weergave geven van het hele gebeuren.