Mag ik (wettelijk) een 'reus' maken met grote gelijkenissen van iemand en later gebruiken tijdens een carnaval optocht ?

En is er een verschil of die op de 'burgemeester ' lijkt of 'een boze buurman'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het carnaval heeft een traditie van het belachelijk maken van hoogwaardigheidsbekleders dus een publiek figuur als een burgemeester kan geen probleem geven, maar een buurman zou wel eens zijn gram kunnen halen bij de rechter, ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor tijdens een optocht van carnaval zie je wel vaker poppen die een grote gelijkenis hebben met een bekend persoon
als je er geen rasistiche teksten bij zet kan iedereen daar mee lachen hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang het niet te confronterend is denk 'k dat het wel mag (: