Mag je post van andere mensen weg gooien? zie uitleg

wij wonen nu ongeveer een jaar in dit huis. en nog steeds krijgen we post van de vorige bewoners.
het lijkt me wel belangrijke post het is namelijk van de koninklijke marine
en er staat op aan het thuisfront van .......

toen wij hier niet woonden heb ik het wel 10 x terug gestuurd. toch hielp dat niet.
toen heeft mijn man er een paar keer heen gebeld en gezegd dat die jongen zijn fam hier niet meer woont.

nu krijg ik inneens weer allemaal post van de marine., moet ik dat nu steeds terug sturen of mag ik dat nu gewoon weg doen.
het is toch raar dat die post van iemand die uitgezonden is in het buitenland niet bij de fam komt.
ik weet ook niet waar die ouders van die jongen wonen dat weet niemand hier in de straat,

Toegevoegd na 2 minuten:
niet=net ( toen wij hier net woonden)

13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

ik zou het voor mijn goede geweten terugsturen naar de afzender. Opsparen in een doos en 1x per maand in de brievenbus kiepen met een kras door het adres en "retour" erop.
en, misschien als het blijft aanhouden zou ik er eens één openmaken, misschien is het toch wel gewoon reclame of niet persoonlijk dan kan het weg.

Ik kocht ooit een huis uit een erfenis met 75 erfgenamen, die allen de overlede niet echt kenden, dan heb je ook niet echt een "doorstuuradres". Bij ons heeft het ca 4 jaar geduurd voor de stroom post was opgedroogd
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zet op de envelope dat het adres onbekend is en dat de persoon hier niet meer woont en gooi hem uit fatsoen voor de jongen in het buitenland weer op de brievenbus
ronron1212
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
ja maar dat heb ik tot nu toe altijd gedaan. dat helpt niks.
ronron1212
13 jaar geleden
ja dat is heel vervelend zet er bij beste verzender de volgende post gooi ik weg dit duurt nu lang genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eventueel wat post verzamelen en als je denkt dat het belangrijk is het als onbekend retourneren.
Ik neem aan dat jij bij de verhuizing het nieuwe adres van de oude bewoner hebt gekregen.
Zelf woon ik nu 1.5 jaar in mijn huis. In het begin kreeg ik nog erg veel post van de oude bewoners. Stickertje erop met hun nieuwe adres en terug in de brievenbus. Na een paar maanden er een boodschap opschrijven of ze de afzender hun nieuwe adres willen geven. Na een jaar ben ik post retour afzender gaan sturen met een berichtje aan de afzender en het nieuwe adres. Nu gaat alles wat niet urgent/persoonlijk lijkt de papierbak in.
Vaak ook een erg effectieve manier om van dit soort post af te komen: in grote letters "Retour afzender, persoon verhuisd" en terug in de brievenbus. Een beetje bedrijf zal het adres dan snel uit hun database halen.
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
ik heb die mensen nooit gezien,. ze zijn uit het huis gezet wegens veel schulden,.
in het begin hadden we dagelijks deurwaarders voor ze aan de deur.
ronron1212
13 jaar geleden
waarom moet je het adres hebben gekregen?
Utrecht
13 jaar geleden
@ rebecca: Dat veranderd de zaak wel.
@ronron1212: het lijkt me vrij normaal dat je als oude bewoner (zeker bij een koopwoning) de nieuwe bewoners je nieuwe adres geeft. Je wilt toch zelf ook je post nog nagestuurd hebben?
ronron1212
13 jaar geleden
Dat vinden niet alle verkopers van een koophuis en als het een huurhuis is is dat al helemaal niet normaal
rebecca
13 jaar geleden
wij hebben een huurhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Utrecht: in de praktijk gebeurt dat heel vaak niet.
Utrecht
13 jaar geleden
dat blijkt dat dit vaak niet gebeurd. Zelf begrijp ik dat niet goed: natuurlijk probeer je iedereen je nieuwe adres te sturen en hoop je dat iedereen dat direct in zijn adreslijst aanpast. Maar de realiteit is dat er altijd nog post naar het oude adres gaat. Dan is het fijn dat de post door de nieuwe bewoner kan worden doorgestuurd zodat jij de afzender nog eens op je adreswijziging kan wijzen. Zelf begon mijn bank eens na 2 maanden weer post naar het oude adres te sturen. Gelukkig werd deze doorgestuurd en kon ik de bank erop wijzen.
Ik zou het nog één keer terugsturen met de mededeling dat de bewuste persoon al langer dan een jaar niet meer woonachtig op dit adres is, en dat het de laatste keer is dat je nog iets terugstuurt. De volgende zending gaat linea recta de prullenbak in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje vreemd, Uitzendingen duren nooit zo lang,

Maar ik zou er op een gegeven moment ook mee stoppen.
Ik krijg na 12 jaar nog soms post van de oude bewoner.
Pensioen papieren etc etc ik heb hem tig keer gevraagd er wat aan te doen. Nu gooi ik het weg