belasting betalen voor advertenties of links op jouw site ?

stel je voor, je hebt een site over een bepaalt iets die veel bezoekers krijgt. nu wil je er graag iets aan verdienen en je plaats advertenties van een affiliate netwerk op je site.
je verdient dan bv max €1000/maand er mee. moet je dit aangeven aan de belasting of niet ?

situatie is : particulier en student van 19 jaar en woond in België.
en moet je dan ook nog andere dingens betalen van belastingen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja. Dit valt onder je inkomen en moet je melden bij de belastingaangifte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de inkomsten moet je inkomstenbelasting betalen. Wel kun je, als je je als ondernemer laat registreren gebruikmaken van een aantal extra aftrekposten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja, álles wat je aan inkomsten hebt moet je opgeven aan de belastingen. Als je die basisregel aanhoudt is het eigenlijk heel eenvoudig.