mag politie aan de hand van camera beelden straffen? Onterecht verdacht wat als ze het niet geloven?

Ik was dus 2 weken geleden in de stad, en daar werd in de discotheek in de wc vuurwerk gegooid, nou is het dat ik deze jongens ken, ze waren gezien op camera 1 iemand helemaal en de ander niet goed genoeg, maar nu ben ik daar voor afgelopen zaterdag er uitgeplukt en moet ik woensdag naar het bureau, ik heb ze gezegd dat ik het niet was maar de eigenaar wou niet luisteren.
Nu moet ik dus op gesprek komen maar kan ik hier voor een straf krijgen als ze me niet geloven ? ik ben 17 jaar en nog nooit in aanraking geweest met politie en ik zou er zelf ook graag bij komen.
en is het niet zo dat je mensen niet via camera beelden een straf op kan leggen en dat er meerdere bewijzen moeten zijn , en een camera in een wc mag dat?!
ik ben gewoon bang dat zouden ze mij niet geloven, dat dit groot effect gaat hebben op mijn toekomst en wat van mijn ouders!, die hoeven dus hier van ook niet te weten. ik zou graag gewoon wat antwoorden horen en wat advies krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
wordt je op het bureau als verdachte gehoord of als getuige?

Antwoorden (2)

De camerabeelden zijn ondersteunend bewijs. De camera mag ook gewoon op een toilet geplaatst worden, als het maar niet mensen in hun privacy schaadt, tijdens het doen van hun behoefte.

Als je zelf bij de politie wilt, zul je begrijpen, dat je het best volledig kan meewerken bij het politieonderzoek. Vertel wat je weet over deze zaak en vertel ook wat je weet van de jongens. Je kent ze vertel je.

Als je het belang van meewerken aan het onderzoek niet inziet, dan moet je je eens heel goed gaan afvragen, of een carriere bij de politie voor jou wel weggelegd is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je hoeft tot nu toe maar op gesprek te komen, je bent niet gearresteerd...
en je bent 17 jaar dus nog minderjarig.. ook al wil jij je ouders het niet vertellen dan doet de politie dat wel voor je.. ze zijn verplicht je ouders in te lichten.. en beelden dienen wel als bewijs materiaal dus mogen worden gebruikt.. en een camera in de wc mag ook, daar heeft de eigenaar toestemming voor...
als je eerlijk bent, word je echt wel geloofd.. misschien word je verhoord als een getuige..