Waarom staken al die mensen bij die bezuinigen, ze weten toch ook wel dat de regering er niets aan verandert, ook al staken/demonstreren ze ?

Toegevoegd na 1 minuut:
ok, ze willen zich laten horen maar. . .ze veranderen toch niets aan de zaken zoals die er nu voorstaan.

Waarom al die moeite nemen. . .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je de stakers in Frankrijk bedoelt... Fransen staken (bijna0 altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze veranderen wel iets aan de zaken als het ze miljoenen per dag kost.

Kwestie van tijd en geld voordat er iemand zich overgeeft aan het personeel en ze meer geld of voorwaarden zal bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Frankrijk worden kinderen al van jongs af aan opgevoed met het idee dat dit soort acties wel degelijk nut hebben.
Ook is het daar zo dat wetten uiteindelijk niet ten uitvoer zijn gebracht, ondanks dat ze wel degelijk aangenomen waren en dit allemaal als gevolg van acties en stakingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De historie bewijst het tegendeel. De Franse revolutie, het ophangen van de Engelse koning, de stakingen voor het (vrouwen)kiesrecht, het verzet tegen de slavernij....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval Frankrijk: die weten niet beter en hebben in het verleden gemerkt, dat de bevolking een stem heeft waar naar geluisterd wordt (tenminste, dat denken ze). Hier komen we niet eens in beweging, al zou het soms niet slecht zijn, meer dan een stembiljet van ons te laten horen.