Mag je als "hang oudere" wel op straat hangen?

Ik kom regelmatig op station Den Bosch, en daar zie ik vrijwel altijd een groepje oudere hangen in de buurt van het station.
Als ik dat deed met een groep van mijn vrienden kwam er meteen politie, ook al zaten we gewoon een balletje te trappen.
Ook bij ons in de stad zie je massaal "hang oudere" hangen, hier mag je als jeugd zijnde amper ff stil staan als je groep groter is dan 4 man.

Mogen "oudere" wel met groepen op straat hangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. Leeftijdsdiscriminatie is een bitch.

Er zijn wel tekenen dat ook hang-ouderen overlast beginnen te veroorzaken, maar de last is nog niet zo groot dat de politie de groepen opbreekt & met slagwapens uit elkaar jaagt. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat schijnt niet te mogen, maar het fijne weet ik er niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, als oudere, maar ook als jongere.
Over het algemeen zal de politie pas ingrijpen als er sprake is van overlast, zoals geluid, intimidatie, afval en dergelijke.
Jongeren die gewoon gezellig staan te praten ergens en niemand lastig vallen en geen overlast veroorzaken, zullen niet snel worden weggestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een verschil is er met de jeugd wel , ouderen maken geen herrie, staan niet met keiharde muziek, staan niet te blowen,
ouderen staan bij elkaar ,praten over van alles,hun vreugdes hun verdriet, hun wao en de stijgende kosten, laat de ouderen lekker bij elkaar zitten.

Toegevoegd na 36 minuten:
In tegenstelling tot 'hangjongeren' laten hangouderen meestal geen rommel achter, draaien ze geen keiharde muziek, intimideren ze geen mensen en komen ze niet snel in contact met de politie.

gehaald uit wikipedia hangouderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar t is wel zo.. trouwens vind ik het in den bosch wel meevallen met "hangouderen"
voor de ouderen hebben ze daar prima alternatieve plekken ...en dat is niet bij t station
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfff, beetje kortzichtig zeg, vind dat de jeugd van tegenwoordig altijd maar een beetje negatief afgeschilderd wordt hoor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit gouden korenaren schiep god de bossenaren ..uit t restant ..de overige van t land..
ik ben en blijf een bossenaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marion61; maar in de rest van het artikel staat dat hangouderen wel degelijk ook een probleemgroep kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ouwe koek..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... Hier zijn wel hangouderen die knap vervelend zijn, die lallend mensen naroepen en zo, maar die worden ook aangepakt door de politie, wat dan weer gedonder geeft omdat mensen die de situatie niet kennen gelijk gaan krijsen dat de politie die arme zielige bejaarde meneer afvoert ;p
Dat is per gemeente verschillend. Er zijn er enkele die het niet toestaan (na klachten van de plaatselijke ondernemers en het winkelend publiek) en speciaal voor hangouderen een hangplek hebben gemaakt. Ik weet in ieder geval dat Oude Pekela een dergelijke hangplek heeft.

Overigens worden hangouderen over het algemeen eerder gedoogd dan hangjongeren.