Waarom irriteren we ons aan de eetgeluiden van anderen?

Ik word er al gek van als ik 'n klein smakgeluid hoor...
Maar waarom? Ik zou het niet weten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kwestie van opvoeding, er wordt met gesloten lippen gegeten,niet gesmakt en niet gesproken met volle mond.
Ik erger me er ook aan en soms irriteert het me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heeft met onze cultuur te maken. In China bijv is het heel normaal dat er flink gesmakt wordt tijdens het eten. Liefst ook nog een paar boeren er bij. Niemand die zich er aan stoort.

Persoonlijk kan ik me trouwens ook wel irriteren aan eetgeluiden van mensen, maar vaak borrelt er dan al een irritatie over andere dingen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ieder mens heeft een bepaalde mate van gevoeligheid voor gedragingen van anderen. Vaak omdat ze het zelf anders hebben geleerd of omdat ze vroeger zelf veel gecorrigeerd zijn of ze associëren het gedrag met een nare herinnering. In ieder geval zit daar een gedachte achter. Ze zijn dan heel scherp en alert op dat soort gedragingen.

Maar....Als je bij een klein smakgeluid al gek wordt, dan moet je jezelf afvragen waar dat door komt, want hoe je het wendt of keert, jouw irritatie is buiten proporties.