Ik heb nog geen volledig antwoord, maar ik ga zoeken naar een antwoord op http://www.chinaembassy.nl/eng/default.htm

Misschien kan je zelf ook informatie op die website vinden?
Jammergenoeg is er geen website van de Chinese ambassade in het Nederlands.

Dit kan ook van pas komen:
Ambassade Volksrepubliek China
Willem Lodewijklaan 10
2517JT 's-Gravenhage

Succes!

Toegevoegd op 11-05-2009 19:45:59
Ik zie dat Lala al uitgebreide informatie heeft gegeven en je vraag met een duidelijk "Ja" heeft beantwoord. Ik zal daarom mijn antwoord niet verder uitbreiden. In ieder geval succes gewenst!
Antoni
14 jaar geleden
Ja, dat kan.
Hieronder enkele voorwaarden uit de Nationality Law of the People's Republic of China (kon ze alleen in het Engels vinden):

Foreign nationals or stateless persons who are willing to abide by China's Constitution and laws and who meet one of the following conditions may be naturalized upon approval of their applications:
they are near relatives of Chinese nationals;
they have settled in China; or
they have other legitimate reasons.

Any person who applies for naturalization as a Chinese national shall acquire Chinese nationality upon approval of his application; a person whose application for naturalization as a Chinese national has been approved shall not retain foreign nationality.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,heel makelijk.koop gewoon een huis in china,en klaar
is kees.alleen is het natuurlijk wel moeilijk chinees
te leren.