Hoe groot is de kans op een nucleaire oorlog?

Iran en heeft tegenwoordig ook een atoombom, en bedreigt Israël daarmee. Ik wil graag weten of de kans groot is op een nucleaire oorlog in het algemeen, want ik maak me een klein beetje zorgen. Begint er iemand, gelijk Amerika en Rusland erop,en je hebt zo de ondergang van de wereld.

Dus kan iemand mij wat uitleggen tussen de spanningen tussen landen, hoe ze elkaar in bedwang houden om niks te doen. En of de kans groot is op een oorlog en wat de gevolgen daarvan zijn.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kans is reëel ... hoewel ik denk dat het bezit van atoomwapens door de meeste mogendheden vooral als afschrikking zal dienen.
Wanneer terreurgroepen de kans zien om nucleaire bommen te maken is het wel meer schrikken...het is daarom dat er enorm strenge internationale controle is.
De kans op laag radioactieve (zogenaamde (vuile bommen( is veel groter...omdat daarop weinig controle is.
En er is nogal wat 'zwarte ' handel in dit circuit.

Toegevoegd na 2 minuten:
De Verenigde Staten is wel bang van wat zij 'Schurkenstaten noemen ...Iran ,Noord-Korea , Myanmar (en wie weet Venezuela)