Kan iemand mij helpen met informatie over NAH? (geheugenvries)

Ik ben bezig een boek te schrijven waarin 1 van de hoofdpersonen last heeft van NAH (niet aangeboren geheugenverlies). Zowiezo is een vraag of dat ooit goed kan komen (of enigsinds) want dat is in het boek wel de bedoeling (dat is ook wel fijn aan boeken dat ze meestal helemaal goedkomen). Ook heb ik, denk ik, informatie nodig over hoe dit word opgevangen en tegen welke problemen de hoofdpersoon aan gaat lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, maar de letters staan voor Niet Aangeboren Hersenletsel. Er is een vereniging of een stichting. De leden zijn zeer actief in hun voorlichting. De hersenbeschadigingen zijn zeer divers, afhankelijk van welk deel van de hersenen werden beschadigd, door een infarct of een ongeluk. Geheugenverlies kan een van de gevolgen zijn. Als je googelt op NAH kom je de stichting of de vereniging tegen.

De reden waarom men nogal hevig bezig is begrip te kweken is, dat dit hersenletsel absoluut niet zichtbaar is, en men vaak problemen heeft met arbo-artsen om het toch aan te tonen, en niet alleen met de artsen, met heel de omgeving. Men kan soms toch nog partieel vrij goed functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, mijn ervaringen met arbo-artsen is gelukkig compleet het tegenovergestelde van wat jij schrijft, maar de omgeving (niet de vrienden/bekenden), maar mensen die je even spreekt, daar zitten veel problemen. Vooral omdat het onzichtbaar is. De bekenden zijn meestal wel op de hoogte.