Wat is absoluut goed?

Kan iemand een helder definitie geven voor "absoluut goed"?

Toegevoegd na 40 minuten:
Dat in vervolg op:
http://www.goeievraag.nl/vraag/adolf-hitler-essentie-persoon.85574

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schepping misschien, want hij zag dat het goed was.

Het beste antwoord

Niets is absoluut goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik over gedacht en ik denk dat je hebt echt en goeie antwoord gegeven. Niets - het totaal leegte en tegelijk het niets dat alles bevat is absoluut goed.

Andere antwoorden (10)

De som 1 + 1 = 2 is absoluut goed.
In welke catagorie zoek je het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iets zonder twijfel goed is.
je weet het zeker
13 jaar geleden
Dat het zonder twijfel leidt tot een positiefs iets.
13 jaar geleden
het is 100% zeker weten zonder twijfel juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'goed' is relatief, dus ik denk dat je eerst de definitie van 'goed' moet bedenken voordat je weet wat 'absoluut goed' zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed en fout zijn gebaseerd op sociale normen. In de loop der geschiedenis treden veranderingen op in die normen. Zo was slavernij 200 jaar geleden in Amerika een aanvaardbare moraliteit, maar dat is het nu niet meer. Wanneer alle culturen universeel en onveranderbaar vinden dat een zienswijze goed is, dan is dat absoluut goed. Wat volgens mij een voorbeeld daarvan is, is het helpen van behoeftigen.
Amadea
13 jaar geleden
normaal gesproken als je iets zegt of doet dan heeft dat zowel positieve als negatieve kanten, als je meer positieve dingen kan verzinnen dan negatieve is het al iets goeds.
Maar als het alleen positieve kanten heeft is het denk ik absoluut goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaat niet zoiets als een absoluut goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets was absoluut goed is, is een feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat absoluut goed is voor iedereen is drinken! Het is een feit dat we voor het hoofddeel uit water bestaan en dat we vocht moeten toevoegen om in leven te blijven.
Water is het beste maar om in leven te blijven is gewoon vocht nodig, dit is een onomstotelijk, bewezen feit dus absoluut goed.
amc