Hoe komt het dat een schoenmaker tegenwoordig vrijwel altijd ook een sleutelservice heeft?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik snap dat het is om extra inkomsten te genereren, maar waarom juist sleutels en waarom kiezen ze allemaal voor hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat het anders voor de schoenmaker te lastig is, om voldoende inkomsten te genereren. Het schoenlappen alleen levert niet genoeg op, dus doet hij er nog wat naast.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat er alleen aan de schoenmakerij weinig geld te verdienen is.
Om zo meer geld en dus werk te krijgen is dat uitgebreid tot ook een sleutelservice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet zijn dat er voldoende vraag is naar sleutels en daarbij het brengt wat op en een sleutel bijmaken is met de goede machine niet zo moeilijk en vlug gedaan(dus voor iedereen makkelijk aan te leren)
fremar
13 jaar geleden
Eigenlijk is dit een zelfde situatie als de slager die blikgroenten verkoopt, de bakker die koffie verkoopt, de groenteman die suiker verkoopt enz.enz.

Begrijp je het al..de eigen bedrijfstak levert gewoon te weinig op om van te leven.

Groet,

Ton