een vliegtuig heeft een zwarte doos die onbeschadigbaar is.waarom maken ze heel de vliegtuig niet zoo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (9)

Een zwarte doos is stevig, door de constructie en door de gebruikte sterke materialen. Ook een zwarte doos kan uiteindelijk wel beschadigen trouwens.

Zou heel het vliegtuig gemaakt zijn, op de manier waarop de zwarte doos is gefabriceerd, dan zou het vliegtuig niet meer normaal de lucht in te krijgen zijn. Veel te zwaar bijv.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat zou te zwaar zijn om het vliegtuig op te laten steigen, ooit een zwarte doos opgetild?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van vorm en gewicht waardoor een vliegtuig niet meer zou kunnen vliegen, zal de impact van de klap voor de inzittenden nog steeds dodelijk zijn als je van grote hoogte uit de lucht valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te duur en dan komen ze niet meer van de grond..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag nodigt niet echt it tot een serieus antwoord.

Je zou eigenlijk vliegtuigen moeten maken die zo hard vliegen dat ze spontaan de ruimte in geslingerd worden. Nooit meer landen, nooit meer crashen. En de zwarte doos gewoon thuis laten, heb je toch niet meer nodig. Dat remt alleen maar af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de zwarte doos op sterkte gebouwd is, en niet op lichtgewicht. Het soortelijk gewicht van de zwarte doos is hierdoor veel hoger dan dat van de rest van het vleigtuig. Als je hjet hele vliegtuig van dubbel staal & titanium zou maken kan het ding niet meer opstijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk draait alles om geld. Zoals al gezegd is, wordt het vliegtuig zwaarder als je het sterker maakt. Je kunt er nog wel mee vliegen, maar al dat extra gewicht betekent ook weer extra brandstof voor elke vlucht die het maakt.

Als een vliegtuig ontworpen wordt, is de belangrijkste criteria zijn gewicht. Het bespaart immers brandstof. Dus een vliegtuig wordt altijd zo ontworpen, dat het net sterk genoeg is, om 'normale' omstandigheden voor zoveel jaar te doorstaan. Er zit natuurlijk wel een kleine veiligheidsmarge op, maar niet zoveel als bij bijvoorbeeld gebouwen.

Om een vliegtuig toch veilig genoeg te houden, moet een vliegtuig regelmatig gecontroleerd worden op kleine scheurtjes. Zodoende kan een onderdeel of paneel op tijd vervangen worden en blijft een vliegtuig veilig om mee te vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kost te veel en te zwaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dezelfde reden dat men een portemonnee niet zo sterk maakt als een zware kluis. Met andere woorden het maakt niet uit.Zou een vliegtuig zo sterk zijn overleven de passagiers bij neerstorten de klap toch al niet