Hoe zijn de samenzweringstheoristen er bij gekomen dat Bill Gates kwaadaardig zou zijn?

Ik zag hier en daar op sociale media rare berichten voorbij komen over Bill Gates, iets met inentingen en een nano-chip die men bij alle mensen zou willen inbrengen en zo.
Waarop baseren deze samenzweringstheoristen zich daarbij?

1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Tja, Flat Earth en dat soort dingen zijn denk ik manieren om aandacht te krijgen.
Probleem is dat mensen dit klakkeloos overnemen en geen eigen onderzoek dan wel gezond verstand gebruiken.
Er wordt wat verzonnen.....
Ritsuka
3 jaar geleden
Er zit geen logica in complottheorieën
SingingCoyote13
3 jaar geleden
er zijn talloze redenen waarom mensen dit soort leugens verspreiden of er zelfs zelf in geloven - jaloezie misschien want bill gates is behoorlijk rijk, of ze zijn gewoon tegen hem omdat hij een nu meest populair os heeft op de markt (windows) - iedereen met veel populairiteit en dus veel aanhangers heeft ook een groter deel mensen die tegen hem/haar zijn in de meeste gevallen lijkt me. dus Bill Gates is hierop geen uitzondering - zeker niet als hij ongelofelijk rijk is.
er zijn ook andere mogelijkheden , verder kan je ook psychische factoren meetellen, er is een heleboel mogelijk.

Antwoorden (2)

Januari 2020 schreven verschillende blogs dat het coronavirus zou zijn ontwikkeld in het Engelse Pirbright Institute. Dit bleek nepnieuws, maar de eerste connectie met Bill Gates werd hiermee wel gelegd. Het Pirbright Institute ontving in het verleden namelijk geld van de Bill & Melinda Gates foundation. De liefdadigheidsorganisatie van Bill Gates en zijn vrouw. Hierna ontstonden er meerdere complottheorieën over Bill Gates en het coronavirus.
Dit bericht werd onder meer overgenomen door de antivaccinatiestichting Vaccinvrij. De Facebook-pagina van deze stichting heeft ruim 11.000 vind-ik-leuks. In antivaccinatiegroepen is Bill Gates al langere tijd omstreden, omdat hij veel geld steekt in vaccinatiecampagnes in derde wereldlanden.

Zie bron voor het volledige uitgebreide verhaal
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het doemdenken en de complot-theoriën zijn al zo oud als de geschiedenis. Een van de meer recentere zijn de gegevens van de bacteriën, virussen, zenuwgassen, schimmels en radioactieve stoffen die werden ontwikkeld in de jaren 30 vorige eeuw onder invloed van Hitler.
We zijn ook nog niet de gasaanvallen vergeten in Tokyo met Sarin, een dodelijk zenuwgas dat door terroristen is verspreid.
Als je de terroristen en dictators een keer wilt passeren ga je op zoek naar andere mensen die op de wereld opvallen. Een daarvan is natuurlijk Bill Gates. Hoewel deze man 90% van zijn inkomen/bezit in goede doelen steekt (hij houdt zelf veel meer dan genoeg over en woont in een villa van 178 miljoen dollar) is hij kwetsbaar voor nepnieuws. Het is niet en persoon die teug zal slaan, zoals veel dictators en ht nepnieuws zal zich dus makkelijk vestigen en beklijven als WAAR (???).
De achtergrond van het antwoord op de vraag is dus PURE JALOEZIE!