Bestaat de postcode 9999AA?

Verschillende sites lijken elkaar tegen te spreken.

https://drimble.nl/postcode/9999AA/ laat de postcode wel bestaan, maar heeft geen huisnummers aan deze straat.

Reden dat ik dit wil weten: een computer programma gebruikt deze postcode als fictieve herkenning dat het gegeven adres een buitenlands adres is. Daarbij is de aanname dat de postcode niet daadwerkelijk bij een Nederlands adres hoort.

LeonardN
3 jaar geleden
Heb je ook nagedacht over 0000AA, voor zover ik begrijp bestaat er niks onder 1000AA.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Ja hoor. Maar mijn voorgangers niet. :-)
En het nu nog aanpassen is 'a hell of a job'
SentWierda
3 jaar geleden
Postcode 1000 AA bestaat wel, maar het is niet een straat, maar diverse postbussen in Amsterdam
Vanaf 1011 AA is het niet een postbus maar een woonlocatie: een steiger aan de De Ruijterkade in Amsterdam.
Vanaf 1011 AB betreft het straten. 1011 AB is de De Ruijterkade in Amsterdam.

Het beste antwoord

Nee, deze postcode bestaat niet echt.
De bosrandweg is niet op de kaart te vinden.
Noch geeft de postcodezoeker van PostNL een resultaat.
9999 AA is overigens niet het hoogste postcodenummer. Dat is 9999 XL, van de Akkemaweg in Stitswerd. Daarna komen nog de postcodes 9999 XX, 9999 ZA en 9999 ZZ, van respectievelijk de Knolweg 1001, 1003 en 1002 in Stitswerd. Die huisnummers komen echter aan die weg niet voor.
9999 AA moet betrekking hebben op de eerste 25 huisnummers. Postcodes 9999AA 1 t/m 25 leveren geen adres op.
SimonV
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De postcode 9999 bestaat wel maar alleen in combinatie met twee letters waarvan de eerste altijd een X is. Postcode 9999 is het dorp Stitswerd (prov. Groningen); een dorp met 6 straten, met de lettercombinaties: XB, XE, XG, XJ, XK en XL.
In Stitswerd is niet een Bosrandweg - Stitswerd ligt op het weidse platteland, tussen Baflo, Warffum, Usquert, Kantens, Middelstum en Bedum. In en bij Stitswerd is geen bos - dus ook geen bosrand.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Het tweede stuk snap ik niet helemaal. Is de beredenering nou dat een weg niet kan bestaan omdat er geen bosrand Is? Hoe zit het dan met een schoolstraat zonder school, een kerkstraat, een dorpstraat in een stad?
ronron1212
3 jaar geleden
de enige zoals @SentWierda schrijft @Thecis
Postcode 9999 is verder onderverdeeld in deze gebieden:
Postcode 9999XA, Knolweg
Postcode 9999XB, Jacob Tilbusscherweg
Postcode 9999XE, Knolweg
Postcode 9999XG, Havenweg
Postcode 9999XH, Stitswerderweg
Postcode 9999XJ, Stitswerderweg
Postcode 9999XK, Stiel
Postcode 9999XL, Akkemaweg
Postcode 9999XX, Knolweg
Postcode 9999ZA, Knolweg
Postcode 9999ZZ, Knolweg
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. Op het platteland is het de gewoonte om elementen in het landschap te 'vernoemen'. Als er nu of vroeger geen bosrand is (geweest), kan er ook niet een Bosrandweg zijn.
@ronron1212. Postcodes 9999 XX, 9999 ZA en 9999 ZZ bestaan niet, evenmin als 9999 AA. Postcode 9999 XX zou huisnummer 1001 hebben, 9999 ZA zou huisnummer 1002 hebben en 9999 ZZ zou huisnummer 1003 hebben. Je gelooft toch niet dat de Knolweg huisnummers heeft boven de 1000? (Bron: https://postbezorgers.org/forum)
Thecis
3 jaar geleden
@ronron1212
Maar hij schrijft ook dit:
"In Stitswerd is niet een Bosrandweg - Stitswerd ligt op het weidse platteland, tussen Baflo, Warffum, Usquert, Kantens, Middelstum en Bedum. In en bij Stitswerd is geen bos - dus ook geen bosrand." Dat ik wat mij verbaasde. De beredenering dat er geen Bosrandweg is. Er is geen bos dus ook geen bosrand. --> Die beredenering klopt niet.
ronron1212
3 jaar geleden
@Thecis ja want er is wel een havenweg en is er een haven?
Thecis
3 jaar geleden
@ronron1212
Ik weet niet of daar een haven is. Dat kan je vast even nakijken. Maar daar gaat het niet om. De beredenering van SentWierda is dat er geen bosrandweg is. Er is immers geen bos dus ook geen bosrand (ergo, er kan geen bosrandweg zijn). Die beredenering klopt niet. Dat probeerde ik duidelijk te maken.
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis en ronron1212. Het is een misverstand dat in de provincie Groningen alleen Delfzijl en Zoutkamp een haven hebben. In de provincie Groningen is een wijdvertakt netwerk van rivieren, vaarten en kanalen (vaak diep genoemd) - met havens. Ook de Havenweg in Stitswerd ligt aan water.
Het is bijvoorbeeld ook een misverstand dat alleen Amsterdam een Prinsengracht en een Keizersgracht heeft. Er zijn meer plaatsen met die straatnamen.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
We hebben nooit gezegd dat er daar geen haven is. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Ik zei alleen dat ik het niet wist. Het is dus geen misverstand bij ons. Waarom je dat aan haalt, weet ik dan ook niet.
Wat ik wél aan gaf, is dat je logica foutief is omtrent de straatnaam Bosrandweg (“In Stitswerd is niet een Bosrandweg - Stitswerd ligt op het weidse platteland…[]…In en bij Stitswerd is geen bos - dus ook geen bosrand”). Hiermee suggereer je toch wel heel sterk dat er geen Bosrandweg kán zijn omdat er geen bos is (komt door het gebruik van het woord “dus”). En die redenatie klopt niet. Hier ga je echter niet op in.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
In ons buurdorp hebben we een Prins Bernhardweg. Echter zonder dat er een Prins Bernhard woont. Dat kan 'dus' ook níet? Bedoel je zoiets @Thecis ?
Thecis
3 jaar geleden
@Oze
Volgens de beredenering van SentWierda zou dat inderdaad niet kunnen.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
Ik had je bericht gemist. Waarschijnlijk op hetzelfde moment gepost.
Ook al is het de gewoonte dat er op het platteland de gewoonte is om elementen in het landschap te vernoemen (ik zal niet om een bron vragen), weet je niet of dat hier het geval is geweest. Voor hetzelfde geld was er een familie Bosrand of had iemand ooit zijn huis zo genoemd omdat hij toch graag een bij een bos had willen wonen of er wellicht plannen voor had. Oftewel, je weet het niet. Kortom, je argument blijft niet-valide. Je kan wel zeggen dat je van mening bent dat de bosrandweg niet kan bestaan omdat. Nu geef je het als voldongen feit. Ik zal niet ingaan op de manier waarop je Ronron1212 te woord staat. Behalve dat ik de manier onbeleefd vind, je iemand naar beneden haalt geef je ook een algemene bron op waar we echt niets mee kunnen.
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis en ronron1212. Blijkbaar overtuigt mijn betoog niet dat postcode 9999 ZZ niet bestaat. De twee manieren om dit te controleren: zelf kijken in Stitswerd of, eenvoudiger, het Postcodeboek raadplegen.
Een tip: Google op: Stitswerd Knolweg 9999 ZZ. Dan is het vierde resultaat het forum van Postbezorgers.org. Bovenaan gaat het over Stitswerd. Postbezorgers kunnen Knolweg 1003 (9999 ZZ) niet vinden.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
Je verplaatst het onderwerp. Ik heb niets gezegd omtrent je betoog over 9999ZZ. Dus je gaat nu in op iets wat het probleem niet is.
Waar jij echter niet op in gaat, is de manier van redeneren die je hanteert. Daar spreek ik je over aan. Niet 1x, niet 2x, maar 5x.
Waar je ook (in mijn ogen niet goed) op in gaat, is de verwijzing naar het forum wat je plaatste. Geef gewoon een goede link. Als ik een uitleg geef, geef ik ook een link zodat mensen niet hoeven te zoeken. Anders kan je net zo goed linken naar www.google.nl Daar kan je ook van alles vinden. Overigens een tip van mijn kant: https://www.debatrix.com/nl/overtuigen/training/argumentatietraining/?gclid=EAIaIQobChMI6LKmud-w6gIVDiwYCh08bgupEAAYAiAAEgKGHPD_BwE
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. De link is: https://postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?t=687
Mijn redenering is gebaseerd op (en ik herhaal): "Op het platteland is het de gewoonte om elementen in het landschap te 'vernoemen'. Als er nu of vroeger geen bosrand is (geweest) kan er ook niet een Bosrandweg zijn."
Prins Bernhard is niet een element in het landschap (geweest). Stitswerd zou een Prins Bernhardweg kunnen hebben, zoals elke plaats in ons land een Prins Bernhardweg zou kunnen hebben.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
Nogmaals (waarbij ik mijzelf ook herhaal): Ook al is het de gewoonte dat er op het platteland de gewoonte is om elementen in het landschap te vernoemen (ik zal niet om een bron vragen), weet je niet of dat hier het geval is geweest. Voor hetzelfde geld was er een familie Bosrand of had iemand ooit zijn huis zo genoemd omdat hij toch graag een bij een bos had willen wonen of er wellicht plannen voor had. Oftewel, je weet het niet. Kortom, je argument blijft niet-valide. Je kan wel zeggen dat je van mening bent dat de bosrandweg niet kan bestaan vanwege de verwachting. Nu geef je het als voldongen feit. Dat is niet correct. De vraag van Oze over Prins Bernard is een vergelijkbaar geval. Ik hoopte dat dat het duidelijk zou maken. Maar je leest nogal selectief (of je haalt alleen de bruikbare elementen er uit en negeert de rest). Overigens hartelijk dank voor de link. En dat na al 2x vragen.
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. Nog dank voor de debatlink. Ik ben gepokt en gemazeld sinds ver in de vorige eeuw.
Ons verschil in benadering, veronderstel ik, zal te maken hebben met alfa (ik) en bèta.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
Het was geen debatlink, het is een link naar “leren beargumenteren”…
Al ben je een alfa (overigens gebruik je de uitdrukking gepokt en gemazeld verkeerd, zie link), dan nog ontslaat je dat niet van logisch redeneren. Dat is niet uitsluitend besteed aan beta’s. Een andere manier van aanpak kan wellicht daar aan gekoppeld worden (alfa’s en beta’s), een andere manier van denken ook, maar het beargumenteren met niet-valide logica niet. Dat is voor eenieder gelijk. Link:
https://www.google.com/search?q=gepokt+en+gemazeld&oq=gepok&aqs=chrome.0.69i59j69i57j0l3j69i60j69i61j69i60.1145j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. Gepokt en gemazeld = zeer ervaren; de fijne kneepjes van het vak kennen. (Bron: uitdrukkingenboek Klare taal - Van Dale). Dit had ik geverifieerd voordat ik mijn vorige reactie schreef.
Ik ben me niet bewust van het beargumenteren met niet-valide logica. Ik koppel de naam Bosrandweg aan een omgeving met bos. Niet aan een gezin Bosrand of iemand die zijn huis 'Bosrandzicht' noemt terwijl er geen bos is. Overigens staat het eenieder vrij om zijn huis 'Bosrandzicht ' te noemen.
Dat ik zo fanatiek reageer komt, neem ike aan, omdat geografische namen op het platteland al jaren mijn belangstelling hebben.
Thecis
3 jaar geleden
@SentWierda
Ook al had je de uitdrukking gecheckt (inderdaad ervaren, (zeer( bedreven zijn in) refereer je niet naar WAARIN je dan zeer bedreven bent. "Sinds ver in de vorige eeuw". Prima maar het blijft verkeerd gebruik. Je bedoelde wrs "gepokt en gemazeld in de naamgeving van straten op het platteland". Ik snap dat je de naam koppelt aan een bos. Ik bedoel dus dat er mogelijkheden zijn waarom zo'n straatnaam zou kunnen bestaan als er geen bos aanwezig is. Er zij dus meer mogelijkheden waarom een weg Bosrandweg had kunnen heten. Daar zit je logicafout. Door aan te nemen dat er maar 1 mogelijkheid is waarom een straatnaam Bosrandweg heet (namelijk aanwezigheid van een bos) en dus zeggen dat de weg niet bestaat omdat er geen bos (en dus geen bosrand) is. Je bekijkt maar 1 mogelijkheid en stelt het als voldongen feit (plus ook zonder verder uit te wijden over jarenlange ervaring (dat kunnen we niet ruiken) of iets te zeggen over andere aannames).
Thecis
3 jaar geleden
Ik snap dat je het goed bedoeld, maar deze manier van beargumenteren ondermijnt je eigen kennis. En op die manier werk je jezelf tegen. En dat is zo jammer. Iedereen hier heeft unieke ervaring en kennis toe te voegen. En wanneer verkeerd gebruikt, kan al die kennis en ervaring heel snel verloren gaan. Zoals ik al zei, we kunnen het niet ruiken.
SentWierda
3 jaar geleden
@Thecis. Natuurlijk, ik had moeten vermelden waarin ik gepokt en gemazeld ben. Deze zegswijze verbond ik aan de debatlink en ik doelde op debatteren en argumenteren in verband met vele bestuursfuncties (secretaris of voorzitter), zowel plaatselijk, regionaal als landelijk. Dat kun je uiteraard niet ruiken.
En wat die Bosrandweg betreft - op het platteland hoort die bij een bosrand. Een al dan niet verdwenen bosrand.