Hoelang moet PostNL handtekeningen bewaren van aangetekende stukken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat ze dat zouden moeten bewaren voor bepaalde tijd?

Antwoorden (1)

De handtekening voor ontvangst is alleen zichtbaar voor de afzender en wordt nooit langer dan drie maanden bewaard.

Hoe lang juridisch gezien het hun plicht is om de signaturen te moeten dan wel of het toegestaan is om ze te mogen bewaren kan ik niet vinden.
Amadea
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord op de vraag?
Amadea
3 jaar geleden
Dit is de enige informatie die PostNl hierover verstrekt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo Amedea, bedankt voor de reactie.
Ik heb afgelopen jaren heel verschillende reacties gehad.
Heel variërend. Ik heb tot 2002 bij PostNL gewerkt toen was het nog 10 jaar.
SimonV
3 jaar geleden
Ik had zelf een half uurtje in allerlei voorwaarden van PostNL zitten spitten, maar niets kunnen vinden. Het leek me weinig zinvol noch kennisvermeerderend dit als antwoord te plaatsen.
Een jurist of medewerker van PostNL zal het antwoord wellicht weten.
LeonardN
3 jaar geleden
@SimonV Je zou drie vragen kunnen stellen:
1.Hoe lang moet PostNL de handtekeningen bewaren?
2.Hoe lang mag PostNL de handtekeningen bewaren?
3.Hoe lang bewaart PostNL de handtekeningen? Waarvan niet op elke vraag een antwoord hoeft te zijn.
Ik zie vooral niet een antwoord op vraag 1., immers waarom zou de wetgever PostNL verplichten om bep. tijd handtekeningen op te slaan? "Hoe lang juridisch gezien het hun plicht is om de signaturen te MOETEN dan wel of het toegestaan is om ze te mogen bewaren kan ik niet vinden."
"Ik had zelf een half uurtje in allerlei voorwaarden van PostNL zitten spitten, maar niets kunnen vinden"
Ik gok vooral dat dat komt omdat die regel niet bestaat, iets wat niet bestaat daar kan je lang naar zoeken. Ik durf wel te gokken dat het antwoord op deze vraag resulteert in: "daar staat geen tijd voor"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben overal al geweest en afgebeld. Het lijkt net of ik de pinpas plus code vraag, zo wordt je aangekeken. Maar niemand wist het.
Reden waarom ik het vraag is het volgende:
Er zijn aangetekende 84blz dossiers met o.a. aktes, audio en video opnames naar alle landelijke dagbladen verstuurd, op internet zag ik toen dat deze allemaal door dezelfde persoon afgetekend waren. Van (helaas) de paar waar ik schermafdruk van heb gemaakt herkenden die kranten de handtekening niet en was op die dag niet door medewerker in ontvangst genomen. Het dossier ging over ZEER belastende zaken van overheden.