Mag je een laptop gebruiken in de rechtbank bij een zitting?

Beste mensen,
Morgen moet ik voor mijn opleiding een rechtzaak bijwonen. Het gaat hier om een rechtzaak met een politierechter. Op de website staat dat er geen mobiel of andere communicatie middelen gebruikt mogen worden.
Geldt dit dan ook bij het gebruik van een laptop voor aantekeningen?
Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Geen antwoord maar vond dit:
https://www.bjutijdschriften.nl/tijdschrift/lawandmethod/2014/03/RENM-D-13-00004/fullscreen
Probeer ter zitting niet al te opzichtig aantekeningen te maken; dat geeft mensen doorgaans een ongemakkelijk gevoel. Neem dus een klein notitieblokje mee en maak onopvallend aantekeningen. Vermijd om dezelfde reden het gebruik van laptop of iPad. Probeer ook te voorkomen dat je alleen op bepaalde momenten aantekeningen maakt, bijvoorbeeld als de rechter een onhandige opmerking maakt of als de rechter de advocaat terechtwijst. (misschien sowieso handig even de tekst door te nemen)
Antoni
4 jaar geleden
Misschien vind je ook hier nog handige informatie over hoe een rechtszaak precies verloopt, en wat er wel en niet is toegestaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtszaak.

Antwoorden (1)

Laptops en tablets vallen net als de mobiele telefoon onder communicatiemiddelen tijdens een rechtszaak.
Niet de mooiste bron, maar wel duidelijk:
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/strafzaak-willem-holleeder
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Ik snap de min dan ook niet.