Waarom worden koninklijke mensen vaak heel oud?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Dat koninklijke mensen oud worden, is trouwens vrij nieuw. Van oudsher was de kans om te overlijden door oorlog of staatsgreep best groot.
Erna55
5 jaar geleden
@E1021:
Waarom denk je dat koninklijke mensen vaker heel oud worden dan niet- koninklijke mensen ?
Ook niet-koninklijke mensen worden heel oud. Nederland telt nu meer dan 2000 mesnen die ouder zijn dan 100 jaar. https://www.ad.nl/binnenland/aantal-100-plussers-afgelopen-twintig-jaar-verdubbeld~a043f289/

Antwoorden (1)

Vaak? Sterk geslacht, hele goede medische hulp/verzorging - zonder wachttijden, onbeperkte financiën.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Z512099
5 jaar geleden
+ klopt toch? Zou eraan toevoegen: geen zwaar beroep ( bijv. ploegenarbeid).