Zijn deze verantwoordelijke jagers nog aangesprokenof everbaliseerd door politie?

Lijkt mij erg gevaarlijk!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2968360/roeitalenten-onder-vuur-genomen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Als ze in de lucht schoten is het niet gevaarlijk, hoogstens vervelend of pijnlijk. De kracht achter hagel is weg als het naar beneden valt. Het is dan net als een handje hagel van een paar verdiepingen laten vallen, pijnlijk wellicht, maar gevaarlijk is anders. Er is dan ook niks gebeurd. Het is eigenlijk vergelijkbaar met kleine ijshagel dat op je hoofd valt. Ik vraag me ook af welke bekeuring je in gedachte had. Ik zou er zo snel geen weten.

Antwoorden (1)

Er waren jagers aan het schieten en blijkbaar op vijftig meter afstand in de richting van leden van de roeivereniging die in een bootje op het kabaal richting Oosenzijl voeren. De jonge roeiers schrokken van een schot hagel, jagers staken nog hun hand op als een teken van of sorry. Aldus de roeiers in het bootje.
Er raakte niemand gewond en in de bootjes zijn zelfs geen kogelgaten te vinden.
De coaches van de pupillen hebben naderhand nog geprobeerd om verhaal bij de onvoorzichtige schietgasten te halen, maar die waren niet meer te traceren.

De jagers schoten niet op de jongens maar in de lucht waarbij wat hagel naar beneden is gevallen, blijkbaar precies in het bootje.
Voorlopig is er dus niemand op het vermeende schietvoorval aangesproken.