Krijg je bij een pandjeshuis minder geld voor je spullen dan via marktplaats?

Ik zag een pandjeshuis in de stad en zag dat het daar druk was binnen. Ze verkopen ook leuke spullen voor een leuke prijs. Nou waren er ook veel mensen om hun spullen te verkopen. Nu vroeg ik mij af of je bij een pandjeshuis wel een goede prijs krijgt voor je spullen? Is dat bv minder dan wanneer je via Marktplaats oid je spullen zou verkopen?
Ik denk namelijk dat zo een pandjeshuis ook wat moet verdienen om het pand en de medewerkers te betalen. Dat kost natuurlijk ook geld.
Het is misschien wel een uitkomst voor als je snel wat geld nodig hebt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jaren geleden was het in Amsterdam voor sommige mensen gebruikelijk om hun fiets te verpanden zodat deze niet de hele winter buiten stond. Voor een paar tientjes had je dan voor weinig een droog en betrouwbaar onderdak voor je mooie fiets. Slim idee :P .

Antwoorden (3)

Bij marktplaats is het maar net "wat de gek er voor geeft" Hoe graag wil de koper het hebben.Pandjeshuis moet er, zoals je zelf zegt ook aan verdienen, dus die zal misschien minder geven. Maar wat let je om er eens binnen te lopen, je bent niet verplicht om te verkopen als je het niet met de prijs eens bent, En het scheelt je een hoop gedoe van opsturen, of mensen die beloven het op te halen en niets meer van zich laten horen
anneliez
5 jaar geleden
Waarschijnlijk veel minder, want het pandjeshuis wil er ook nog aan verdienen.
5 jaar geleden
Je zult op Marktplaats het meeste geld kunnen vragen. Daar kan je iedere prijs vragen, die een ander ervoor wil betalen. Maar of je het bedrag ook krijgt hangt er natuurlijk van af of iemand het ook wil betalen
Het pandjeshuis is geen winkel in tweedehands spullen, maar een (vaak gemeentelijke) instantie waar je geld kunt lenen. Als je geld nodig hebt en je een voorwerp met geldelijke waarde hebt (bijvoorbeeld sieraden) kan je met dit voorwerp naar het pandjeshuis. Daar bepalen ze de waarde van het voorwerp en dat bedrag kan je lenen, waarbij je het voorwerp als onderpand geeft.
Hierbij ga je een overeenkomst aan met het pandjeshuis. In deze overeenkomst staat welk bedrag je hebt geleend tegen welk onderpand. Maar ook hoe en wanneer je het geleende bedrag moet terugbetalen. Het is en blijft een lening.
Als je het geleende bedrag niet op tijd terugbetaalt, zal het pandjeshuis het voorwerp, dat je als onderpand hebt achtergelaten, verkopen.