Al het nieuws op internet?

Kun je zonder de papieren media? Is al het nieuws ook online te vinden of mis ik iets als ik geen kranten meer lees?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, al zal je mogelijk een aantal achtergrondartikelen gaan missen.
Er is veel meer nieuws te vinden op internet. Het lastige is dat dat nieuws niet altijd hapklaar wordt aangeboden. Nieuws-sites zoals nu.nl komen een eind maar blijven veelal in korte stukjes hangen.
Blogs gaan soms dieper op specifieke onderwerpen in maar zijn soms lastiger te vinden.
Het hangt van je interesse en je vraag naar nieuws af waar je je het beste bij voelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik lees niet eens meer gedrukt nieuws. Het nieuws op internet is meer up to date/wordt sneller ververst, minder last van afbakening in tekst en ruimte, wordt ingedeeld in rubrieken, en je kan sneller door de tekst scannen dan met gedrukte media. Alleen lastig als je de sudoku wilt maken....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lastig? http://www.websudoku.com/
Ik kan persoonlijk prima zonderde papieren media en dan met name de landelijke dagbladen.
Regio- of wijkkranten staan vaak niet online en dat mis ik wel eens een enkele keer.
Mocht je toch de volledige papieren krant willen lezen, dan kan dat natuurlijk ook (tegen betaling) online.

Zie voorbeeld, om er maar één te noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Genj;

Strikt genomen kun je de informatie van alle papieren media ook wel op het web vinden, zij het soms tegen betaling, maar een papieren krant lees ik toch anders. Een uitgebreid stuk achtergrondinformatie lees ik liever van papier dan van een beeldscherm. Daar lees ik toch altijd iets vluchtiger en ben ik geneigd de tekst wat meer samen te vatten. Ik kan dus misschien wel zonder papieren media, maar wil dat liever niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de papieren kranten krijg je volledige achtergrond artikels die je op internet raar of zelden vindt.Je mist heel veel duiding. Het nieuws of the facts zijn identiek. En op een krant kun je tenminste nota's maken met een stylo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een krant is geen noodzaak om goed geinformeerd te blijven, maar prettig is het wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Papieren media zijn uit de vorige eeuw.
TV trouwens ook.