Waar laat de overheid hun geld? Bij een bank?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet in een oude sok in ieder geval.
Erna55
6 jaar geleden
De belasting die je betaalt gaat naar een bankrekening.
De bekeuring die je betaalt gaat naar een bankrekening....

Antwoorden (1)

In totaal heeft de Rijksoverheid ruim 2.000 afzonderlijke bankrekeningen. Er zijn 11 overkoepelende bankrekeningen bij 7 verschillende banken waar die rekeningen onder vallen. De overkoepelende rekeningen worden 'paraplurekeningen' genoemd. Het het ministerie van Financiën beheert alle afzonderlijke bankrekeningen, waaronder die van de belastingdienst, ministeries, agentschappen en sociale fondsen.

De schatkistrekening is de rekening waar al het publieke geld van het Rijk op samen komt. De Nederlandsche Bank (DNB) beheert deze schatkistrekening.
Amadea