Waarom maken nieuwe medewerkers standaard dezelfde fout (zie uitleg)?

bij een gevonden kat of hond gaan ze kijken bij "gevonden", en bij een vermist dier kijken ze bij "vermist".
dit is echt standaard, iedere nieuweling moet wat dat betreft leren omswitchen.
terwijl het toch logisch is, dat je een vermist dier eerst opzoekt bij "gevonden", en een gevonden dier probeert te matchen bij "vermist".

Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, dat kan ik niet laten gaan.
als jouw kat vermist wordt, vind je het wel zo fijn als de medewerkster bij de gevonden katten kijkt of hij terecht is.
als ze bij vermiste katten gaat kijken, heeft niet zoveel zin.
Rieneke1
13 jaar geleden
oh ok, ja ik moet er idd wel om lachen steeds, en daarna leg ik het uit ;)

Het beste antwoord

Ik denk, dat het even tijd nodig heeft om te beseffen, dat ze, vanaf het moment dat ze bij jullie komen werken, het probleem 'dier kwijt' andersóm moeten bekijken.
Volgens mij zijn mensen die jouw werk kiezen, bij voorbaat al 'dierengek', dus ze zullen vaak op de sites en in de huis- aan huisbladen de advertenties bekeken hebben : zo hebben ze dus altijd vanaf de andere kant gekeken...
Misschien helpt het, als ze de aanwijzing krijgen : laat dit dier 'praten' : ik wil mijn mens terug, ik wil terug naar huis, of ik ben de weg kwijt, vind mij alsjeblieft....
Of : heb ik hier een dier, of heb ik hier een chipnummer zonder het bijbehorende dier.
Suc7 bij het inwerken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien moeten de werkinstructies / procedures duidelijker gemaakt worden?

Of plak een grote sticker op iedere map.
Vermiste dieren die gevonden willen worden!
Gevonden dieren die terug terug naar hun baasje willen!

Als iedere nieuwe medewerker standaard iets fout doet dan ligt het aan de communicatie dat het steeds fout gaat en niet aan iedere nieuwe medewerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest ook even nadenken over de uitleg. Dus heel raar vind ik de fout niet.

Als je een hond gevonden hebt en je ziet een lijst waar gevonden op staat, is het logisch dat je daar gaat kijken.

Misschien nog een andere `logische`vraag:

In een loopwedstrijd haal ik de derde loper in. De hoeveelste loper ben ik nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien denken deze mensen wel allemaal net even anders dan jij en willen ze bij een binnengebracht gevonden dier, dit dier direct inschrijven in het boek gevonden dieren. Als iemand een vermissing komt opgegeven idem dito.

Soms is het schijnbaar raar handelen van mensen wel heel logisch te verklaren en blijkt het dan helemaal niet zo raar meer te zijn.
AlphaLimaSierra