Is het werkelijk zo dat in Papoea Nieuw Guinea de kostprijs voor een vrouw een varken is?

Ik luisterde onlangs naar een documentaire op de radio over Papoea Nieuw Guinea. Er werd gezegd dat er 3 'main goods' zijn in het land: Land, varkens en vrouwen. En in die volgorde van belangrijkheid. Er werd ook gezegd dat de prijs voor een vrouw een varken was.
Omdat ik geen vrouw kan vinden kwam ik nu op het idee om daarheen te gaan en 2 varkens te kopen en daarmee de mooiste vrouw van het dorp te kopen. Ik had evenwel ook gehoord dat men daar niet met geld betaald, dus zou ik iets anders waardevols moeten meenemen. Of kan ik in een land daar in de buurt wel met geld enkele varkens kopen en dan daarmee naar Papoea reizen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als dit geen grap is, zou ik alleen een vrouw gaan kopen in Papoea Nieuw Guinea als je van plan bent zelf daar te blijven wonen. Als je haar hier mee naartoe neemt is de kans groot dat je haar (en uiteindelijk ook jezlef) daarmee zeer ongelukkig maakt; de cultuurverschillen zijn eenvoudigweg te groot.
Realiseer je daarnaast dat schoonheid maar tijdelijk is. Iemand kopen uitsluitend vanwege haar schoonheid is wel een erg 17e eeuwse gedachtengang.
Castle
6 jaar geleden
Je neemt iemand weg van haar familie en vrienden. Ze kent onze gewoonte en cultuur niet, Ze moet mee met een persoon die ze niet kent. Verwacht je een soort van (seks)slaaf? Denk je dat ze op den duur van je gaat houden? Ga je van te voren afspraken maken over wat je van elkaar verwacht of moet ze maar doen wat je zegt omdat je voor haar betaald hebt? Als het al zou lukken klinkt dit meer als 'handel in mensen' op zijn netjes gezegd. Ik denk dat je beter hier iemand kan vinden. Ga naar leuke activiteiten, sporten, barren, etc. Iemand kopen is ook niet bepaald een garantie op succes.

Antwoorden (1)

Een vrouw kost 30 varkens.

Wat krijgt een man voor zijn 30 varkens? Een bron van goedkope arbeid, een 'voortplantingsmiddel' en iemand om voor zijn land te zorgen.
Wat krijgt de vrouw? Een leven van hard werken in de moestuin van haar man en het verzorgen van zijn varkens, jarenlange zwangerschap en vaak fysieke mishandeling.

Als je zeker wilt zijn van een ongelukkig huwelijk, moet je dit zeker doen.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Mee eens! Uit je eigen bron: Minstens 30 varkens PLUS een zeug voor de nieuwe schoonmoeder... etc. De gemiddelde prijs voor een echtgenote is ongeveer 10.000 USdollar.
tinus1969
6 jaar geleden
Het is ook belangrijk om te beseffen dat het hier niet gaat om 'heel Nieuw-Guinea', maar om één subgroep, namelijk de Huli. Er zijn veel verschillende minderheden met erg uiteenlopende culturen. Daarnaast is ook het verschil stad-jungle en alles wat daartussenin zit erg groot.