Bestaat er een afkickkliniek voor eetverslaving?

Dus dat je net als dat je verslaafd bent aan drugs opgenomen wordt om af te kicken van eten?
Zo ja wordt dat wel ingezet voor iemand een maag erkkeining krijgt?
Zo nee waarom bestaat dat njet?
Eetverslaving word onderschat in mijn ogen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja hoor.
http://www.afkickkliniekwijzer.nl/eetverslaving/
Het is de mate van verslaving en welk behandel hier het bij past (opname is niet altijd nodig). Denk aan de vele diëten.
In hoeverre de stoornis correct wordt herkend?
Erna55
6 jaar geleden
@Manonnetjes33 :
" .. opgenomen wordt om af te kicken van eten "
Afkicken van eten kan niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van een eetverslaving kun je wel afkickeno.
Erna55
6 jaar geleden
Dat klopt. Je kunt niet afkicken van eten, wel van een eetverslaving.

Antwoorden (1)

Ja, bestaat wel: http://www.ggz-eetverslavingskliniek.nl/

Ik ben het zeker met je eens dat eetverslaving nog steeds onderschat wordt, al is 'de zorgverzekering' wel al zover dat zij zich kennelijk realiseren dat obesitas (en diabetes) patiënten beter geholpen kunnen worden. Deze mogen soms wel en langer ergens gebruik van maken (bv diëtiste: onbeperkt en fysiotherapie: begeleiding beweging/sport).

Nee, Manonnetje, je moet op eigen kracht afvallen voordat je op de feitelijke lijst komt voor de operatie van de maagverkleining (bariatrische chirurgie).

Waarom de eetverslavingskliniek niet ingezet wordt bij een maagverkleining is niet te vinden.

Het is geen kwestie van 'voordat je in aanmerking komt' want je zit al in het 'traject'. Aan het eind van het traject moet je dus nog xx kilo afvallen voordat de chirurg er überhaupt aan wil beginnen. (Uit de mond van een behandelend chirurg: hoe minder vet aanwezig, hoe beter ik erbij kan en hoe mooier het snijwerk/resultaat) Dan duurt het dus nog een onbepaalde tijd voordat je geopereerd wordt... als het lukt, dat is niet een ieder gegeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!