de rechter heeft een uitspraak gedaan mag de advocaat van de tegen partij andere eisen stellen ?

de rechter heeft gezegd dat wij de hond een muilkorf moeten doen die hebben wij alleen een nylon muilkorf nu wil de tegenpartij een andere muilkorf wij willen hier niet in mee gaan want er is een muilkorf

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tegenpartij heeft zich te houden aan de uitspraak van de rechter. Hoe heeft de rechter in de uitspraak de muilkorf omschreven?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een muilkorf dat is het
jodyenboyke
6 jaar geleden
Een nylon muilkorf noemt men een snuitje en de hond kan hierbij NIET goed ademen of zijn tong uit z'n bek laten hangen. Niet doen dus. Een goede rubberen muilkorf zit veel fijner, de hond kan water drinken, lekker voertje aanpakken en goed hijgen. Je kan dit heel leuk aanleren, de Baskerville is echt een hele fijne muilkorf, mits goed passend!
Ivana
6 jaar geleden
Jodyenboyke heeft gelijk. De nylon muilkorf is geen deugdelijk instrument voor een bijtgrage hond, maar een hulpmiddel voor een uurtje in het bos als de hond poep eet of iets dergelijks. Bovendien is een nylon snuitje een dieronvriendelijk hulpmiddel bij hitte. Daar ben ik het volkomen mee eens. Naast de rubberen muilkorven zijn er ook van leer, iets chiquer, maar even doeltreffend. IK zou het rechterlijk bevel maar goed opvolgen, hier kom je niet onderuit!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toevallig vorige week een discussie bijgewoond. Ik weet nu bijna alles over de snuitjes en muilkorven, rottweilers, cane corso's, staffordshire terriërs en akitas.
Allemaal in verband met een wet die nog door de Tweede Kamer moet worden aangenomen. Loopt al ruim twee jaar.
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom koop je gene goede muilkorf? Iedereen, maar vooral ook je eigen hond, heeft er belang bij dat je goed voor je hond zorgt en goede veiligheidsmaatregelen neemt. Je bent al bij de rechter geweest, en je hebt daar verloren, datzal vast niet 'zomaar' zijn.

Antwoorden (1)

Als de Rechter de hond een muilkorfgebod heeft opgelegd dan wordt er een echte muilkorf bedoeld.
Het snuitje of de snuitband is geen echte muilkorf. Dat is een koker van stevig stof. De bek van de hond zit dicht en een de hond kan niet hijgen en ook niet de tong uitsteken. Dat is niet de bedoeling van een muilkorf.
Kan de hond nog wel hijgen en de tong uitsteken bij de snuitband dan is het snuitje te groot waardoor de hond toch kan bijten.
De rechter vindt, gezien de uitspraak, dat u uw verantwoordelijkheid als eigenaar moet nemen en zorgen voor de veiligheid van anderen maar ook die van uw hond. Dan is het gebruik van een echte muilkorf hetgeen de rechter bedoelt.
De tegenpartij stelt dus geen andere eis, maar wenst dat u maatregelen neemt zoals de rechter heeft bedoeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Correct PLUS
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ het een is een muilkorf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja maar ik heb via een site een tijd geleden gekocht en dit is een muilkorf en hij is dicht de en deze gaat over de snuit kan ademen en drinken maar niet buiten. dus ja ik snap jullie standpunt maar waar het mij om gaat wat is een muilkorf dit wat ik heb is een muilkorf maar niet een van de oude stempel maar een nieuw soort
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Bubba383940, In een schriftelijke uitspraak staat de beslissing van de rechter waaraan beide partijen gehoor moeten geven, daar kan zonder in beroep te gaan geen partij iets aan veranderen.
Ik kan niet ontdekken dat de advocaat een andere eis stelt dan de rechter in de uitspraak. Ik kan niet bepalen welk soort muilkorf de rechter voor ogen stond. Hebt u bv tijdens de zitting de muilkorf aan de rechter getoond en hebben alle partijen toen 'ja' geknikt?
Heeft de tegenpartij de gewenste muilkorf omschreven of getoond? Vraag aan de advocaat welke muilkorf dan in aanmerking komt. Bedenkt: is het u allemaal waard voor nog geen € 10,--. Laat de andere partij de gewenste muilkorf uitzoeken. Zelfs als er toch nog iets misgaat, kan er niet geklaagd worden over een eventueel ondeugdelijk model.