Kan de gemeente de aanvraag bijstandsuitkering participatiwet verlengen met 4 weken?

Kan de gemeente rotterdam je aanvraag bijstandsuitkering verlengen met 4 weken ik heb 8 weken geleden een bijsanduitkering aangevraagd het beslistermijn is over ik heb contact opgenomen dn gevraagd hoe het zit hun hebben me verteld ondat ik tijden mij aanvraag een hersteltermijn van een week had gekregen om aanvullende informatie in televeren ik heb de aanvullende informatie dag erna ingleverd ik dacht dat me aanpak opgepakt zou worden gelijk maar nu schijnt dat de gemeente nog een keer 4 weken verlengen om te beslissen op mij aanvraag maar ik kan dat nergens terug vinden aangezien ik de gemeente ingebrekestelling wou doen klopt dit info die ik jeb gekregen ???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat mag de gemeente.

In twee situaties kan de beslistermijn langer dan acht weken zijn:

U heeft een aanvultermijn gekregen
Komt u bij de aanvraag uw verplichtingen niet na, dat wil zeggen dat u gevraagde inlichtingen niet heeft verstrekt? Dan kan de gemeente u een aanvultermijn geven waarbinnen u wordt gevraagd om dat alsnog te doen. De beslistermijn van acht weken wordt verlengd met de aanvultermijn die de gemeente u heeft gegeven.

Uw gemeente heeft de termijn verlengd
Als het uw gemeente niet lukt om binnen acht weken een beslissing op uw aanvraag te nemen, dan kan zij deze termijn één keer verlengen. U ontvangt hierover schriftelijk bericht van de gemeente.

In uw geval zal de gemeente u een aanvultermijn van 4 weken hebben gegeven. Dat je je gegevens al een dag later levert doet aan deze termijn zelf niets af.
Het kan natuurlijk ook zijn dat uw gemeente meer tijd nodig heeft, maar hier zou je dan wel een bericht over moeten hebben gehad.

https://www.antwoordop.nl/bijstand/460013#beslistermijn