wat waren de gevolgen van Operatie Barbarossa?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat Rusland bij de tweede wereld oorlog werd betrokken aangevallen door Hitler Duitsland de start van het einde van Duitsland en vele miljoenen doden.

Antwoorden (1)

De Duitse bezetting en operatie Barbarossa kostten alleen al aan 13 miljoen Sovjetburgers het leven. Massa’s mensen gingen dood doordat Hitler noch Stalin weinig respect had voor de levens van de mensen over wie zij regeerden. Ook hadden ze geen aandacht voor de mensen die de oorlog meemaakten. Ze handelden zeer onmenselijk, de een nog onmenselijker dan de ander. Daardoor kwam het ook dat er zoveel mensen werden vermoord: burgers, soldaten, buitenstanders het maakten niet uit alles moest vernietigd worden, volgens beiden partijen. En zo snel mogelijk vonden Hitler en Stalin. In het oosten van Oekraïne verhongerden niet alleen duizenden burgers, ze werden ook vermoord, tijdens de Duitse bezetting van Charkov.
fremar