Waarom worden er geen platforms gebouwd voor verdrinkende ijsberen?

IJsberen verdrinken doordat het poolijs smelt. De ijsschotsen van waaraf zij jagen, worden kleiner en komen zo ver uit elkaar te liggen dat de dieren vaak zeer ver in zee moeten zwemmen om aan voedsel te komen. Omdat zij daarvoor niet toegerust zijn, vallen zij ten prooi aan uitputting of onderkoeling of worden zij overspoeld door de golven. (Bron: nu.nl.)

Nu vraag ik mij af waarom er geen drijvende platforms in het water op de Noordpool worden geplaatst - door milieu organisaties of overheden- om de ijsberen te helpen. Is dit niet uitvoerbaar of is er een andere reden voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Waar wil je dat dan doen weet je wel hoe groot dat gebied is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Platform voor ijsberen, maar niet voor de mensen die 'en masse' naar Europa vluchten en vaak met brakke bootjes de kant moeten bereiken? Waar is het platform voor die levende wezens dan?
Rieneke1
7 jaar geleden
Roque Trader, het staat een ieder vrij zich te bekommeren om zaken die hem of haar aan het hart gaan: niet iedereen maakt daarin dezelfde keuze. Verder is kiezen voor dieren niet per definitie kiezen tegen mensen. Maar als jij je voor vluchtelingen inzet: hulde en ga zo door!

Antwoorden (1)

Omdat ijsberen heel goed kunnen zwemmen. Zoals je zelf al zegt.
Het probleem is dat ze niets te eten kunnen vinden. En dat los je niet op met drijvende platforms.