Welke vakken heb je nodig om politie te worden?

Hallo,
ik zit in de 3de en volgend jaar moet ik een vakkenpakket kiezen. Ik wil al vanaf dat ik klein was politie worden. Alleen ik weet niet welke vakken ik nodig heb. Dus mijn vraag is welke vakken heb ik nodig om politie te worden?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen politie worden is te algemeen. Binnen de politie heb je vele verschillende functies met ook een daarbij behorende opleiding en niveau.
Kijk eens bij de link welke je functie je aantrekt. Dan kun je daarna zien welke vooropleiding nodig is. En ook welke vakken je daarvoor nodig hebt. http://www.nationaleberoepengids.nl/beroepen_zoeken?q=Politie&qo=Politie
Cryofiel
7 jaar geleden
Je kunt geen politie worden. Je zou wel agent kunnen worden, of inspecteur, of iets anders. Maar je kunt nooit politie worden. Vergelijk het met school. Je kunt geen school worden. Je kunt wel leraar worden, of concierge, of directeur, of amanuensis, of iets anders. Maar je kunt nooit school worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Opgelet: bij de politie moet je altijd met 2 agenten zijn:
* eentje moet kunnen lezen
* eentje moet kunnen schrijven
Dus ofwel moet je kunnen lezen ofwel moet je kunnen schrijven.
Amadea
7 jaar geleden
Nee hoor, je kunt ook schoonmaakster van politiebureaus worden. Daar hoef je niet voor te kunnen lezen en schrijven.

Antwoorden (1)

Op het internet staat niet echt een vakkenpakket aangewezen. Wel staat er een aantal basiseisen:
- afgeronde vmbo-bb of mbo 1 opleiding;
- minimaal 17 jaar;
- Nederlandse nationaliteit.

Verder worden er gaandeweg nog wat keuringen gedaan, maar daar heb je qua vakkenpakket niets mee te maken.

Het lijkt er dus op het eerste gezicht op, dat ieder vakkenpakket "goed" is. Wat ik je zou aanraden is om eens contact op te nemen met de politieacademie en het daar eens te vragen. Die kunnen we vast een goed antwoord geven.