Volgens een bepaalde reclame wil men Afrika ook aan het wc papier en het maandverband krijgen. Hoeveel bomen zal dat kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik vraag me af of dit bericht nog klopt. De enige verwijzing op Google is naar een persbericht op www.ah.nl, en dat persbericht bestaat niet meer. Albert Heijn en ICCO breiden samenwerking in Afrika uit -
http://www.ah.nl/albertheijn/persberichten/bericht?id=449768 Heb je nog een andere bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een tv reclame. Ik zag het in een Sterblok. En het was gekoppeld aan een goed doel. Unicef misschien. Je ziet dan een meisje naar school huppelen. En een jongen van zo n pisbak komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ruik een beetje discriminatie : Het is net of je wilt stellen dat wij wel wc papier en maandverband mogen gebruiken en zij daar in afrika niet !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap de vraag wel, menstruatie is zo oud als de mensheid. Al die jaren zullen ze in landen waar geen maandverband is wel oplossingen hiervoor hebben. Is het een probleem? Of creëren we een probleem?
Als je de spotjes op tv kijkt, is het idd een probleem, kunnen meisjes niet naar school als ze ongesteld zijn. Is dit overal zo? Hoe gaat dat nú daar, zonder maandverband?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je de reclame van Libresse en Oxfam Novib? (zie http://www.libressehelpt.nl)

Antwoorden (2)

is het "opmaken" van de bomen alleen voorbehouden aan Europeanen en Amerikanen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen echt antwoord, maar als dit inhoudt dat de Afrikaanse meisjes en vrouwen daardoor meer bewegingsvrijheid krijgen vind ik het best
anneliez
14 jaar geleden
Dat zullen veel bomen kosten, maar je spaart er ook heel veel levens mee!!