Wat is de minimum leeftijd voor een officieel rode kruis EHBO cursus+certificaat?

En wat is dan de minimum leeftijd voor vrijwilligerswerk aks EHBO'er (bij evenementen etc.)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (1)

De minimumleeftijd voor het certificaat is 16 jaar.

Een persoon onder de 18 jaar is voor de wet nog niet handelingsbevoegd dus kan niet worden aangesproken op zijn handelingen.
Daarom kan bij een hulpverlening een EHBO-er onder 18 niet zelfstandig zijn hulpverleningstaak uitvoeren,
De jonge EHBO-er onder 18 jaar mag alleen onder leiding en toezicht van een gediplomeerde EHBO-er boven de 18 jaar deze taak uitvoeren.
SimonV