Wat is mijn generatie?

Is dat afhankelijk van mijn geboortejaar? (dan behoor ik tot de generatie van jaren '70)
Of wanneer ik opgroeide? ('80)
Etcetera..
Dus op welke leeftijd behoor je tot een generatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op dit moment hanteert men vaak ier generaties: de protestgeneratie (geboren tussen grofweg 1940 en 1955), generatie X (1955-1970), de pragmatische generatie (1970 -1985) en generatie Einstein, geboren na 1985. Elke generatie met zijn eigen gebruiken en gewoonten, maar frappant genoeg steeds slimmer. Het gemiddelde IQ van generatie op generatie stijgt ruwweg met 10 punten per hierboven genoemde generatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat impliceert zo ongeveer dat mijn IQ gelijk is aan mijn schoenmaat! Dank je wel krizz!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fascinerend he? De aanleiding voor deze ontwikkeling, vooral qua screenagers, Einsteiners of digital natives, hoe je ze ook maar wilt noemen, wordt vooral gezocht in de bizarre hoeveelheid prikkels die heden ten dage op iedereen afgevuurd worden. 40 tabs open in Firefox, ondertussen je twitterstream bijhouden, iets leren van of je kennis overbrengen op GV en gelijktijdig een telefoontje plegen. Het dwingt de jonkies alles wat binnenkomt te filteren en kritisch en analytisch te zijn, en het brein past zich daaraan aan.
Hetzelfde zie je bij de oude garde die zich vermaakt met sudoku, kaarten, bingo, schaken en cryptogrammen. Die bezitten een hoeveelheid parate kennis en rekenvermogen om bang van te worden.
Het brein is na de lever het meest vitale orgaan dat we hebben. Wat je erin hebt gestopt komt er ook uit.

Andere antwoorden (2)

Dat is het decennium dat je geboren werd. Dus voor jou de jaren '70. Leuke tijd trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je komt uit het jaar waar je geboren bent als dit in de jaren 70 is dan kom je uit de '70 ik kom namelijk uit de jaren '90 maar ik luister van alles zelfs nummers uit de jaren 70 dus iedereen moet blij zijn uit welke tijd ze komen.
maar nu ben ik benieuwd of ze weer opnieuw tellen dus de mensen die tussen 2000 en 2010 komen die dan uit het jaar 10? :D