Waarom wordt de katholieke kerk als criminele organisatie niet aangepakt? Het misbruiken van onschuldige kinderen is toch verschrikkelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom gooien we alle Marokkanen niet het land uit als een stel van die Marokkaanse ettertjes weer eens een buschauffeur lastig valt? Het zijn bij de kerk ook sommige leden die zich misdragen maar het is niet de doelstelling van de kerk als organisatie om pedofiele te plegen

Antwoorden (6)

mee eens de RK heeft meer op zijn geweten dan alle verboden sektes bij elkaar. het probleem is alleen dat de RK de scheiding van kerk en staat niet wil erkennen en hiermee een politieke speler van belang is. maar laten wij het goede voorbeeld geven en het zooitje opdoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De katholieke kerk is geen organisatie met als doel kindermisbruik.. De gevallen van misbruik worden individueel bekeken, het enige waar ze de katholieke kerk voor zouden kunnen aanklagen is dat ze als organisatie af wisten van het misbruik, maar dit niet meldden bij de politie.. Helaas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerk op zich is niet crimineel, het personeel (en niet allemaal) wel
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude vriendin zei tegen me: Priester gewijd, mens gebleven. En dat is het: mensen hebben allerlei onaangename en soms smerige eigenschappen. Mensen in de kerk zijn daar niet gevrijwaard van gebleken. Alles is mensenwerk. Maar de organisatie als zodanig is niet crimineel. Die heeft geprobeerd iets goeds de eeuwen door te dragen.
Omdat de doelstelling van de organisatie als zodanig, niets als crimineel wordt beschouwd.
Niet iedereen binnen die organisatie is crimineel.

Het is ook meermalen voorgekomen dat politieagenten hun gezinsleden hebben vermoord met hun dienstwapen.
Maar is dat dan een reden om de politie als criminele organisatie te beschouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer leden van een organisatie criminele daden verrichten is het zo maar niet mogelijk de hele organisatie aan te pakken (dus ook onschuldigen) (hells-angels)
Nu ben ik zelf niet gelovig nooit geweest maar wel gedoopt en gevormd (hoewel ik dit nog steeds een verdienste van mijn opvoeders vind en niet van de kerk.
Het hele afkeuren van het geloof of deze hele kerk gaat mij dan ook wat te ver.
I.vp. de hele kerk als criminele organisatie te bestempelen, zou ik liever zien dat de daders van dit afschuwlijks voor de rechter zouden verschijnen met alle mogelijk publiciteit daarom heen met slechts 1 doel, een waarschuwing te laten uitgaan naar iedereen die met kinderen te doen heeft (incl, ouders)blijf met je ***************** van kinderen af, als je bevrediging zoekt voor welke drang dan ook, zoek een gelijke om daar je lusten op te botvieren. Kinderen zijn daar niet voor bedoeld, die moeten dmv een fijne, veikige en onbezorgde jeugd uitgroeien tot liefdevollen en warme schepsels met mededogen voor hun medemens en met respect voor alles wat leeft en vooral coor de zwakke in onze samenleving.
Het misbruiken van kinderen en ook andere zwakke is een laffe daad en het woord verschrikkelijk dekt m.i. niet eens de lading en dan maakt het helemaal niet meer uit wie de dader is, wat dan nog uit naakt is dat die dader zijn straf krijgt ongeacht zijn positie binnen de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In naam van de kerk (geloof)zijn er heel wat oorlogen gevoerd!
en nog steeds
Dus!