Als grafen verjaren, worden alle boten verzameld en in een groot gat geworpen. Hoe heet zo'n verzamel plaats?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heet een knekelput.

Toegevoegd na 1 minuut:
De knekelput of het knekelgraf is een verzamelgraf waar beenderen van overledenen in worden verzameld nadat het oorspronkelijke graf van de overledene is geruimd. Vaak
worden de overblijfselen van verschillende overledenen samen in een knekelput herbegraven.

Ook gebeurt het wel eens dat de beenderen van overledenen in dozen worden herbegraven in een knekelput om zo de vermenging van beenderen van verschillende mensen te kunnen voorkomen. Dit is echter een mogelijkheid die weinig wordt uitgevoerd.

Tegen het herbegraven is steeds meer verzet omdat veel mensen het een naar vooruitzicht vinden eens te worden herbegraven in een knekelput.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een naar idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knekelput
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yup werk.. Ik vergat m toe te voegen. Heb ik na een paar sec alsnog gedaan. Gelijktijdig met jou schat ik. :) En Cindy... ik ben er sowieso nog niet uit.. begraven of cremeeren. Die knekelput trekt me ook niet erg. Maar wat moeten ze anders? Als er nog familie leeft dan worden ze volgens mij wel geinformeerd over de op handen zijnde ruiming. Maar als dan niemand de grafrechten verlengd.... Misschien in de overeenkomst opnemen dat na ruiming de botten alsnog worden gecremeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere begraafplaats heeft er een. Meestal in een verre uithoek van het terrein.

Andere antwoorden (2)

Als een graaf jarig is (verjaart) denk ik dat ze met een boot een feestje vieren, maar waar ze verzamelen hangt van de woonplaats af. Om de boten vervolgens in een groot gat te werpen lijkt me zonde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knekelput of knekelgraf. Alleen tegenwoordig worden de resten ook nog wel eens gecremeerd.