Zijn er meer landen waar je beter kunt vertellen dat je geen Duitser bent?

In Denemarken werden de mensen veel vriendelijker toen we aangaven Nederlanders te zijn en geen Duitsers. Blijkbaar lijken de talen voor hen veel op elkaar. Zijn er meer landen waar het in je voordeel werkt als je geen Duitser bent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eigenlijk alle landen behalve dan Duitsland (en Japan)...!

Het beste antwoord

Er zullen in elk land mensen zijn die gezien hun oorlogservaringen liever geen contact met Duitsers hebben.

Maar vooral in Denemarken, Griekenland, Rusland, Polen en Frankrijk kun je beter vertellen dat je geen Duitser bent (En in Nederland, maar dat zal niet nodig zijn).
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Engelsen en Ieren en ja in Israël is men er ook niet echt gecharmeerd van . In Frankrijk valt het wel mee tegenwoordig nu men z'n eigen rol in de oorlog's jaren beter kent .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op Malta heb ik toch ook wel duidelijk verschil gemerkt tussen behandeling van Duitse/ Nederlandse toeristen