Je wilt dus eigenlijk preventief muggenruimen? Nou das makkelijk. De enige manier waarop je een mug kunt betrappen voordat hij jou gestoken heeft is door hem bij toeval op te merken of er gericht naar op zoek te gaan.

Maar ja, de kans is groot dat die mug jou stiekem toch al had opgemerkt.

Overigens hoorde ik afgelopen weekend bij een programma op RTL4 dat muggen afkomen op relaxte mensen. Dus de truc moet dan zijn om super gestresst in dezelfde kamer te zijn met de mug. Misschien kun je het rotbeestje zo ontwijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een mug ziet eruit als het plaatje in de bron. Je signaleert hem door het irritant hoge gezoem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvullend op suzyQ:

Je hoeft niet bang te zijn voor de mannetjes, die bijten namelijk niet dat doen alleen de vrouwtjes(wat toevallig!)

Vrouwtjes hebben meestal een hoger gezoem dan mannetjes, wat nogal logisch is.