Mag ik als 17 jarige met een kratje bier (achterop mijn fiets) over de (openbare) weg rijden, als ik naar een feestje toe ga?

Ik heb morgen een feestje van een paar vrienden van me en we willen met een paar een kratje bier cadeau doen. Het probleem is dat we sowieso moeten fietsen, en een andere vriend (ook nog geen 18) zei dat je gewoon met een kratje achterop mag fietsen, omdat je een reisdoel hebt.
Klopt dit?
Zo ja, klopt t dat t alleen mag als het etiket niet zichtbaar is (dus een ondoorzichtbare tas dr overheen bijv.?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom geeft je niet een tegoedbon of het geld in een envelop cadeau? Probleem weg/opgelost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk feestje, heel de avond gezellig naar die bon zitten kijken.

Antwoorden (1)

Jongeren onder de 18 jaar zijn strafbaar als ze alcohol bij zich hebben in het openbaar .
Einde verhaal...

Toegevoegd na 30 minuten:
Een overtreding wordt direct beboet of afgedaan met een straf via Bureau Halt. Boetes kunnen oplopen tot 90 euro. Tevens worden ouders ingelicht en zal de alcohol in bezit worden genomen. Ouders van jongeren onder de 16 jaar kunnen kiezen tussen een boete of Haltstraf. Jongeren tussen de 16 en 18 jaar mogen zelf deze keuze maken.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, voor 16 en 17 jarigen is de prijs van die boete 90 euro, kun je het beter door een van de ouders laten brengen en die eventueel een kleine attentie geven.
Ritsuka
8 jaar geleden
duidelijk