Wonen er veel jonge mensen op Spitsbergen?

Ik vraag me af of er veel jonge mensen op Spitsbergen wonen, want ik denk dat daar niet veel mogelijkheden zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een grove schatting geeft 200 jongeren op Spitsbergen.

Spitsbergen kende eind 2014 slechts 2562 inwoners.
Met een gemiddeld geboortencijfers van 16 per 1000 inwoners ( Noorwegen) zouden elke jaar zo'n 40 kinderen geboren worden.
Afhankelijk van je definitie van jongeren ( tussen 15 en 20 jaar ) zijn er grofweg geschat rond 200 jongeren.

Maar in je vraag naar mogelijkheden voor jongeren, lijk je je af te vragen of er veel emigratie is in deze leeftijdsgroep. Meestal besluiten mensen niet op zo'n jonge leeftijd te gaan emigreren. Je woont nu eenmaal waar je geboren bent.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb over onderwijs op Spitsbergen het volgende gevonden:
Spitsbergen heeft een universiteit: UNIS voor arctische studies.
In 2014 studeerden er 599 studenten uit 44 landen.

Er zijn dus veel jongeren op Spitsbergen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb over onderwijs op Spitsbergen het volgende gevonden:
Spitsbergen heeft een universiteit: UNIS voor arctische studies.
In 2014 studeerden er 599 studenten uit 44 landen.

Er zijn dus veel jongeren op Spitsbergen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze gaan misschien niet emigreren maar wel studeren.
Erna55
8 jaar geleden
Spitsbergen heeft een hogeschool.
UNIS is de meest noordelijke instelling voor hoger onderwijs, gelegen in Longyearbyen op Spitsbergen, op 78 graden noorderbreedte. De voertaal op het instituut is Engels waardoor er veel internationale studenten studeren. In 2011 waren er 31 nationaliteiten vertegenwoordigd. Het onderwijs is ingedeeld in vier departementen: Arctic Biology, Arctic Geology, Arctic Geophysics en Arctic Technology.