krijg ik een verplichte rekentoets als ik in januari examen doe?

Ik doe de opleiding MBO 4 medewerker maatschappelijke zorg. En waarschijnlijk ga ik het niet op tijd redden, dus kan ik pas examen doen in januari. Ik vraag me af of ik dan ook de verplichte rekentoets moet doen? Want ik heb dyscalculie, en zelfs 7x8 is erg moeilijk voor mij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet hem inderdaad doen omdat je in schooljaar 15-16 beland en dan is ie verplicht. Kijk eens op www.balansdigitaal.nl daar staat ook wat de aanpassingen zijn bij dyscalculie. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
duidelijk

Andere antwoorden (1)

Officeël is dat wel het geval bij blijvenzitters maar dat moet je natuurlijk bij je coach gaan vragen. Ook zou ik vragen of er een manier is om voor je rekentoets te slagen. Want nu geldt een hogere niveau, misschien kan dan de special rekentoets nemen, die is makkelijker en korter zeggen ze maar het nadeel daaraan is wel dan je 2x mag herkansen terwijl de normale 4x. Ga het vragen of mailen. Succes