Kan het voor komen dat een deurwaarder naar zijn eigen huis moet om beslag te leggen op spullen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Stel iemand koopt voor honderden euro’s kleding via Internet, maar uiteindelijk kan de koper het niet meer betalen of wil niet betalen. Het Internetbedrijf kan een incassobureau inschakelen. Als er niet betaald wordt en men laat niets van zich horen zal het incassobureau een deurwaarder inschakelen. Van de deurwaarder krijgt de schuldenaar via een dagvaarding een oproep om naar de rechter te komen.
Als na de uitspraak van de rechter toch de schuld niet wordt betaald, kan er door de deurwaarder beslag worden gelegd op het inkomen, de bankrekening of spullen.
De deurwaarder en de schuldenaar kunnen dus nooit een en dezelfde persoon zijn, aangezien men zichzelf niet dagvaarden.