Hoe komt promovendum aan zijn adressen?

Ik hoorde laatst dat de zorgverzekeraar Promovendum aan hoger opgeleide mensen reclamefolders stuurt. Maar hoe komen zij aan hun adressen. Of sturen zij die toch aan iedereen?

9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ik kreeg die brief ook al ja..

Het beste antwoord

Promovendum schrijft 22 november 2014 zelf op Twitter in antwoord op verschillende vragen:

"Adressen zijn hoofdzakelijk afkomstig van Cendris. Excuses indien de mailing niet gewenst was. Afmelden kan via postfilter.nl of Cendris.".
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe komt Cendris aan adressen van hoger opgeleiden?
Antoni
9 jaar geleden
"Hoe komt Promovendum aan mijn adres?', was de afgelopen dagen de meest gestelde vraag aan de zorgverzekeraar op sociale media." "Promovendum kocht een bestand met 1,4 miljoen adressen bij Cendris, een datamarketingbedrijf en dochteronderneming van Post NL. Cendris beheert het Nationaal Consumentenbestand, waarin miljoenen adressen zijn opgenomen, naast allerlei andere gekoppelde persoonsgegevens, zoals geboortedatum, geslacht en eventuele academische titel." "Hoe Cendris aan die gegevens komt? 'Uit particuliere en openbare bronnen', antwoordt een woordvoerder. 'Deze bronnen zijn bedrijfsvertrouwelijk.' Een belangrijke toevoer van adressen lijkt in elk geval de Verhuisservice van PostNL. Wie zich daarvoor aanmeldt en geen aparte privacyverklaring indient, geeft automatisch toestemming voor de doorverkoop van gegevens voor 'commerciële of charitatieve doeleinden', zo valt in de algemene voorwaarden van PostNL te lezen." Deze informatie staat in het artikel van vandaag, 26 november 2014, "Kritiek op werving door verzekeraar voor hoogopgeleiden" op de website van de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/economie/kritiek-op-werving-door-verzekeraar-voor-hoogopgeleiden~a3798922/.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de toelichting